اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - 09 March 2021
اوحدی
معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:روز بزرگداشت شهدا روز بزرگداشت تمام فضائل تاریخ انقلاب اسلامی است.
روز بزرگداشت شهدا،بزرگداشت تمام فضائل تاریخ انقلاب اسلامی استبه گزارش عصرپرس از بنیادشهید وامورایثارگران، سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران  در نخستین کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: روز بزرگداشت شهدا بزرگداشت جهاد، فداکاری و مقاومت مردم ایران است، بزرگداشت جانبازانی که حضور سرافرازانه تعدادی از آنان را امروز در جمع خود می‌بینیم. روز بزرگداشت شهدا روز بزرگداشت تمام فضائل تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به شکل‌گیری ستاد برگزاری مراسم روز بزرگداشت شهدا گفت: این ستاد با نگاهی عمیق به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با ریاست سردار سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و با 6 رویکرد اصلی تشکیل شد. رویکرد نخست این بود که شعار محوری «راه شهدا ادامه دارد» برای کارها در نظر گرفته شود.

معاون رییس جمهور افزود: نکته دوم مشارکت پذیری بود که با حضور بیش از 22 دستگاه در این ستاد تحقق یافت و از تمام آنان و همچنین رسانه ملی که پوشش مناسبی از برنامه‌های این روز داشتند تشکر می‌کنیم. رویکرد سوم حضور تشکل‌های ایثارگری در برگزاری این مراسم بود که از تمام آنان نیز تقدیر می‌کنیم. نکته بعدی «مسئله محوری» بود و بر همین اساس بین بزرگداشت روز شهدا و مسائل روز به خصوص موضوع کرونا و شهدای سلامت ارتباط مناسبی ایجاد شد. مسئله دیگر تنوع برنامه‌ها بود که طیف‌های مختلف را در برگرفت.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران رویکرد ششم ستاد برگزاری مراسم روز بزرگداشت شهدا را توجه به موضوع زنان ایثارگر دانست و افزود: اوج توجه به این موضوع را در برنامه جاری با عنوان «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» شاهد هستیم.

اوحدی افزود: در طلیعه مبعث پیامبر(ص) نمی‌توانیم از ایشان صحبت کنیم و از حضرت خدیجه(س) در کنار ایشان یاد نکنیم، نمی‌توان نقش زنان بزرگی چون حضرت فاطمه(س)، حضرت ام البنین(س)، حضرت زینب(س) و تمام زنان بزرگ تاریخ اسلام را ندیده گرفت، زنانی که همپای مردان و بعضاً جلوتر از آنان در تاریخ اسلام نقش آفرین بودند. امروز نیز شاهدیم همچنان بسیاری از زنان ما به عنوان مدافعان سلامت برای سلامتی مردم فداکاری می‌کنند و از جان و سلامتی خود مایه می‌گذارند.

نخستین کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» امروز سه‌شنبه ۱۹ اسفندماه، با حضور معاون اول رییس‌جمهور، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده و جمعی از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در تالار خلیج‌فارس باغ‌موزه دفاع مقدس و به‌صورت وبیناری در سراسر کشور برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: