اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - 26 January 2021
سخنگوی وزارت امور خارجه:
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه باید جهانی فکر کرد و محله‌ای عمل کرد گفت:دیپلماسی شهری یکی از بسترهای گفتگویی میان شهرها و کشورهاست و حضور سفرا و نمایندگان کشورهای دیگر در این جشنواره نشان از موفقیت این دیپلماسی دارد.
خطیب زاده: باید جهانی فکر کرد و محله‌ای عمل کردبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز سه‌شنبه(7بهمن) در اختتامیه جشنواره خشت طلایی تهران که در محل سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان فرزند تهران مفتخرم که تهران میزبان چنین جشنواره‌ای است. کم می‌شنویم که تهرانی‌ها این چنین دور هم جمع شوند و از یکدیگر تعریف کنند من به عنوان دیپلماتی که به کشور‌های دیگر رفتم، تاکید می کنم تمام محله‌های تهران پویا هستند.

خطیب زاده در ادامه با اشاره به پاندمی کرونا گفت: در دیپلماسی یک اصل وجود دارد و آن این است که باید جهانی فکر کرد و محلی عمل کرد . هیچ مساله‌ای مانند کرونا این اصل را به خوبی نشان نداد. ما همه باید بدانیم که سرنوشت ما به هم پیوسته شده است و تنها نیستیم و باید بتوانیم سلامت خود و محیط را حفظ کنیم .

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: شهر سالم تنها یک مفهوم دارد. آن هم این است که چگونه از فرصت‌های محلی استفاده کنیم.

وی افزود:برای پاندمی کرونا سه نظریه مطرح شده است؛ مهمترین اینکه آیا کرونا پایان عصر گفتگوی جهانی است یا اینکه آنچه در دنیا با این بیماری اتفاق افتاد سرعت خواهد گرفت و در نهایت این نظریه که آیا کرونا می‌آید و می‌رود و تاثیر چندانی نیز در جهان نخواهد گذاشت.  به گفته او پاندمی کرونا در برخی حوزه ها مانند ارتباطات تغییراتی ایجاد کرده است. 

خطیب زاده گفت: دیپلماسی شهری یکی از بستر‌های مهم گفتگو میان تمدن‌ها و شهر‌ها و کشور‌ها است و سازمان‌های بیین المللی فراوانی هم این مسئولیت را برعهده دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر: