اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - 02 September 2015
دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز:
محمد حسین عادلی، گفت: از نظر من صادرات گاز به اروپا باید هم از طریق خط لوله و هم از طریق ال ان جی صورت بگیرد و با هر دو روش اقتصادی است. طبیعی‌ترین عرضه کننده عمده گاز به اروپا همچنان روسیه باقی خواهد ماند.

محمد حسین عادلی، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز، که با ایسنا سخن می‌گفت در پاسخ به این پرسش که «آیا ایران می‌تواند با روسیه برای صادرات گاز به اروپا رقابت کند. با توجه به اینکه گفته می‌شود ایران باید صادرات گاز به اروپا را به صورت ال ان جی انجام دهد زیرا صادرات با خط لوله اقتصادی نیست«. گفت: من معتقد نیستم که صادرات گاز ایران به اروپا با خط لوله اقتصادی نیست و از نظر من صادرات گاز به اروپا باید هم از طریق خط لوله و هم از طریق ال ان جی صورت بگیرد و با هر دو روش اقتصادی است.

وی افزود: به علاوه طبیعی‌ترین عرضه کننده عمده گاز به اروپا همچنان روسیه باقی خواهد ماند و نه ایران و نه کشور دیگری نمی‌تواند جای روسیه را بگیرد و اساسا فکر هم نمی‌کنم که ایران علاقمند باشد که جای روسیه را بگیرد.

عادلی تاکید کرد: اما اگر اروپا خواستار متنوع کردن منابع تامین انرژی‌اش باشد می‌تواند تعدادی از کشورها را وارد این چرخه کند.

وی تصریح کرد: اما مهم‌ترین کشوری که می‌تواند این کار را انجام دهد ایران است که می‌تواند بخشی از تقاضای آینده را پوشش دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: