اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۰۷ دی ۱۳۹۹ - 27 December 2020
دومين نشست ويدئوكنفرانسي به منظور بررسي اقدامات لازم براي كاهش مصرف سوخت در كشور با حضور مديرعامل توانير با شركت‌هاي برق منطقه‌اي و توزيع برگزار شد.
دومين نشست سراسري صنعت برق براي كمك به كاهش مصرف گاز برگزار شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، محمدحسن متولي زاده در اين نشست تاكيد كرد: كمك ما براي كاهش مصرف سوخت، در راستاي حفظ پايداري شبكه سراسري برق انجام  مي‌شود.

وی با بيان اين كه پايداري شبكه برق به هر ترتيبي بايد حفظ شود، خاطرنشان كرد: در صورتي كه نيروگاه‌ها با كمبود سوخت مواجه شوند، پايداري شبكه برق دچار مشكل خواهد شد و به همين دليل نيز صنعت برق، همه توان خود را در راستاي اجراي مصوبات و دستورات دولت به كار خواهد بست.

متولي زاده اصلاح روشنايي معابر را باعث صرفه جويي يك ميليون ليتر در مصرف سوخت نيروگاه ها عنوان كرد و گفت: اگرچه اين كار موثر و نمادين است، اما به تنهايي كافي نيست و در كنار آن بايد فعاليت‌هاي ديگري نيز پيش گرفته شود.

مديرعامل توانير پيگيري و جديت بيشتر در جمع آوري انشعاب‌هاي غيرمجاز و مراكز استخراج غيرمجاز از رمز ارز را مورد تاكيد قرار داد و تصريح كرد: اين موضوع توسط روابط عمومي‌ها بايد به صورت گسترده‌اي رسانه‌اي شود.

متولي زاده همچنين به ضرورت برگزاري نشست‌هاي هماهنگي با مديران استاني اشاره كرد و گفت: افزايش مصرف برخي صنايع از جمله آلومينيوم و سيمان  نيز بايد به صورت جدي مورد بررسي قرار گيرد.
وي خاطرنشان كرد: به اين منظور، صنعت برق براي تشويق مردم به كاهش مصرف برق كه تاثير آن در كاهش مصرف سوخت نيروگاه‌ها نمايان مي‌شود، مشوق‌هايي را كه در تابستان براي مشتركان خانگي اختصاص مي‌داد، در زمستان نيز اجرايي مي‌كند. بر اين اساس، مشتركان خانگي در صورتي كه مصرف برق خود را كاهش دهند، از مشوق هاي صنعت برق برخوردارخواهند شد.

مديرعامل توانير خاطرنشان كرد: هموطنان با اقداماتي ساده مانند  خاموش كردن لامپ‌هاي اضافي در منازل و ادارات و كاهش جزيي شعله بخاري و يا كاستن يك درجه دماي محيط، مي‌تواند تا 10 درصد مصرف گاز كشور را كاهش دهند كه با چنين اقدامات ساده و همكاري مردم، مشكلي در تامين گاز و برق در كشور در چند روز سرد سال به وجود نخواهد آمد.

برپايه اين گزارش، در اين نشست، مديران عامل شركت‌هاي برق منطقه‌اي و توزيع كه به صورت ويدئوكنفرانسي در جلسه حضور داشتند، به ارائه نقطه نظرات و آخرين آمارها از عملكرد خود در استان‌هاي متبوع پرداختند.




نام:
ایمیل:
* نظر: