اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - 17 December 2020
استاندار تهران:
استاندار تهران اعلام کرد: مطالعات تامین قطار برای چهار شهر ملارد، قدس ، پرند و رباط کریم توسط راه آهن جمهوری اسلامی درحال انجام است و مقرر شده که شهرداری‌های موردنظر، زمین را در اختیار راه آهن قرار دهند.
تأمین قطار برای چهار شهر ملارد، قدس، پرند و رباط کریمبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، انوشیروان محسنی بندپی، روز پنجشنبه در حاشیه آیین گشایش ایستگاه‌های مترو برج میلاد و امیرکبیر ضمن اشاره به معماری زیبای این دو ایستگاه و رعایت استانداردهای روز فنی و مهندسی، گفت: یکی از عوامل تأثیرگذار در کاهش آلایندگی‌ها، توسعه حمل و نقل ریلی و پاک است.

به گفته وی، اقداماتی در این زمینه توسط شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران درحال انجام است و همچنین برای سایر شهرهای استان تهران نیز اقداماتی نظیر بهره برداری از قطار حومه‌ای ورامین-قرچک-پیشوا انجام شده که تا پایان سال مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

استاندار تهران ادامه داد: منابع مالی راه اندازی قطار حومه‌ای برای چهار شهر جنوب غرب تهران از طریق تهاتر و اعتبار ردیف بودجه ۱۴۰۰ خواهد بود.

وی همچنین درباره تأمین قطار برای چهار شهر ملارد، قدس، پرند و رباط کریم نیز گفت: مطالعات این کار توسط راه آهن جمهوری اسلامی درحال انجام است و مقرر شده که شهرداری‌های موردنظر، زمین را در اختیار راه آهن قرار دهند و همچنین باید شهرک‌های جدیدی که در این چهار شهر هستند، در ساخت این مسیر ریلی مشارکت داشته باشند تا سازمان راه آهن جمهوری اسلامی نسبت به ساخت آن اقدام کند.

به گفته وی، مطالعات نخست این کار انجام شده و دی ۱۳۹۹ عملیات اجرایی توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد./ایرنا



نام:
ایمیل:
* نظر: