اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - 17 December 2020
شهردار تهران:
شهردار تهراان با بیان اینکه در این شرایط سخت کرونایی بدنبال دیپلماسی شهری بودیم گفت: در این شرایط تلاش کردیم از طریق گفتگو با شهرداران شهرهای لندن، سئول، بارسلون، کابل و برخی دیگر از شهرداران بحث و تبادل کنیم و از طرف مردم تهران این ظلم و ستمی که تحریم های ظالمانه برای ملت ایران ایجاد کرده به گوش جهانیان برسانیم.
بدنبال دیپلماسی شهری در شرایط سخت کرونایی هستیمبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، پیروز حناچی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از دو ایستگاه مترو برج میلاد و امیر کبیر که با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری برگزار شد افزود: بدستور ریاست محترم جمهوری امروز بهره برداری رسمی از این دو ایستگاه مترو انجام خواهد شد.

به گفته وی؛ برای امسال به مردم قول داده بودیم که ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح خواهیم کرد که با بهره برداری از این دو ایستگاه ۱۰ ایستگاه دیگر را نیز تا پایان سال بهره برداری می کنیم.

حناچی ادامه داد: تمامی تجهیزات ایستگاه مترو امیر کبیر در خط ۶ مترو تهران کاملا ایرانی است و همچنین ایستگاه برج میلاد نیز در عمق ۵۵ متری احداث شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تحریم شرایط حادی را ایجاد کرده گفت: این شرایط سخت موجب جلوگیری از توسعه مترو نشد و در این شرایط نیز این مشکلات برای ما فرصتی شد برای توسعه مترو و ما حتی خطوط جدیدی را طراحی و اجرا قرار دادیم.

شهردار تهران ادامه داد: مقدمات اجرایی شدن خط ۱۰ مترو را در دستور کار قرار دادیم که این خط از میدان کتاب در منطقه ۲ به منطقه ۲۲ می رود و همچنین این خط با امتداد در نمایشگاه بین المللی مشکلات ترافیکی این محل را برطرف می کند.

وی با بیان اینکه کرونا موجب کاهش سفرهای مترو تهران شد افزود: تا قبل از شیوع این ویروس روزانه ۵ میلیون و ۲۰۰ سفر توسط مترو تهران انجام می شد که هم اکنون این میزان به ۵۲۰ هزار سفر رسیده و همچنین در اتوبوسرانی نیز شاهد کاهش چشمگیر مسافران هستیم.

بدنبال دیپلماسی شهری در شرایط سخت کرونایی هستیم

 ۶۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران توسط بخش خصوصی اداره می شود 

حناچی با بیان اینکه ۶۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران توسط بخش خصوصی اداره می شود گفت: این کاهش مسافر شرایط سختی را ایجاد کرده و با توجه به اینکه بسیاری از واگن های مترو تهران و اتوبوسرانی فرسوده  است باید در زمینه نوسازی نیز اقداماتی انجام دهیم.

به گفته وی؛ همچنین در موسسه بهشت زهرا (س) شاهد فشار سنگین کاری در این شرایط کرونایی هستیم و همچنین امکانات سازمان آتش نشانی قبل از پلاسکو در مقایسه با بعد از پلاسکو قابل قیاس نیست و به امکانات روز دنیا مجهز شده اند.

حناچی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری انضباط شهری در حوزه شهرسازی ایجاد کردیم افزود: دیگر پروانه ساختمانی خارج از ضوابط طرح تفصیلی و همچنین صدور پروانه بصورت دستی نیز صادر نمی شود.

 بدنبال دیپلماسی شهری در شرایط سخت کرونایی هستیم

وی با بیان اینکه در این شرایط سخت کرونایی بدنبال دیپلماسی شهری بودیم گفت: در این شرایط تلاش کردیم از طریق گفتگو با شهرداران شهرهای لندن، سئول، بارسلون، کابل و برخی دیگر از شهرداران بحث و تبادل کنیم و از طرف مردم تهران این ظلم و ستمی که تحریم های ظالمانه برای ملت ایران ایجاد کرده به گوش جهانیان برسانیم.

توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در همه کلانشهرها

حناچی همچنین در حاشیه این مراسمدر جمع خبرنگاران گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در همه کلانشهرها با هدف کاهش ترافیک و آلودگی است و به اندازه میزان افزایش این ناوگان ازآلودگی کاسته می شود.

وی افزود: هم اکنون نمای تمام ساختمان هایی که ساخته می شوند باید به تصویب برسد،  در قلمروی عمومی هم برای فضاهایی که واجد ارزش تاریخی هستند برنامه داریم؛  از جمله میدان امام خمینی و لاله زار. همچنین تلاش می شود این پروژه ها قبل از اتمام این دوره از مدیریت شهری تمام شود.

حناچی در ادامه درباره تاثیر منفی آلودگی روی بیماران کرونایی گفت: تحقیقات نشان می دهد که آلودگی هوا و شیوح حاد بیماری کرونا در بیماران مبتلا تاثیر مستقیم دارد و افزایش ذرات معلق حال مبتلایان کرونا را بدتر می کند. نکته مهمتر دیگر این است که سوخت مازوت برای برخی صنایع در فصل زمستان  تاثیر مستقیمی در افزایش آلاینده کمتر از ۲ و نیم میکرون دارد.

به گزارش عصرپرس، با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهور امروز دو ایستگاه مترو برج میلاد و امیر کبیر افتتاح شد.








خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: