اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۲۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - 14 December 2020
دادستان کل کشور:
دادستان کل کشور گفت: خوشبختانه درمورد مقابله با ویروس کرونا اقدامات بسیار خوبی در زندان‌ها صورت گرفته و کنترل بیماری مدیریت شده است.
اقدامات بسیار خوبی برای مقابله با کرونا در زندان‌ها انجام شده استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از مرکز رسانه قوه قضاییه، سومین جلسه اجرای ماده ۲۷ دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با حضور دادستان کل کشور، معاون نظارت بر دادسراهای دادستانی کل کشور، دادستان انتظامی قضات، معاون راهبردی قوه قضاییه، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، دادستان عمومی و انقلاب تهران، رئیس کل دادگستری و دادستان استان البرز، معاون رئیس کل دادگستری استان تهران و معاون رئیس سازمان زندان‌ها برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با بیان اینکه نگاه به زندان و زندانیان در دوره تحول مثبت است، افزود: در جلسه امروز علاوه بر بررسی مصوبات دو جلسه قبل، به صورت تخصصی به مسائل و مشکلات کلان زندان‌های استان البرز پرداخته می‌شود.

وی اظهارداشت: اهمیت برگزاری این جلسه و جلسات دیگر از آن جهت است که معاونت نظارت بر دادسراها و ضابطین دادستانی کل در طول چندماه گذشته به صورت جدی و جهادی بازرسی‌های متعدد و مختلفی را از زندان‌های سراسر کشور داشته و دارند و نتایج این بازرسی‌ها به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوانیم از مشکلات زندان و زندانیان بکاهیم.

دادستان کل کشور ادامه داد: آمارهای این مسئله به صورت هفتگی و شفاف خدمت ریاست قوه قضاییه ارائه می شود و اعطای مرخصی‌ها در چارچوب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره است.

منتظری با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی سازمان زندان‌ها کمبود بودجه است گفت: اگر بخواهیم در بحث باز اجتماعی کردن زندانیان و کاهش جمعیت کیفری موفق باشیم لازم است بودجه و امکانات کافی در اختیار سازمان زندان‌ها قرار گیرد.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: