اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - 12 December 2020
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت رهنورد زریاب از چهره‌های ادبی کشور افغانستان را تسلیت گفت.
وزیر فرهنگ: آوازه زریاب در گستره وسیع فارسی‌زبانان پیچیده است
 به گزارش عصرپرس از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام سیدعباس صالحی آمده است: «درگذشت چهره برجسته ادبی و فرهیخته فقید مرحوم رهنورد زریاب را به ملت شریف کشور دوست و همسایه افغانستان صمیمانه تسلیت می گویم.

آوازه نام استاد زریاب فراتر از حوزه جغرافیایی زادگاه آن مرحوم، در گستره وسیع فارسی زبانان، زبانزد اهالی فرهنگ و هنر بود و آثار و تالیفات او بویژه در عرصه ادبیات داستانی، شهرتی جهانی یافت که برای علاقه مندان زبان فارسی به عنوان میراثی ارزشمند به یادگار باقی خواهد ماند.

آثار زریاب سرشار از مهرورزی و انسان دوستی است

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با ارسال پیامی درگذشت استاد محمد اعظم رهنورد زریاب نویسنده صاحب نام افغانستان را تسلیت گفت.
وزیر فرهنگ: آوازه زریاب در گستره وسیع فارسی‌زبانان پیچیده است
در متن پیام تسلیت محسن جوادی آمده است: «نویسنده صاحب نام افغانستان با آثاری سرشار از مهرورزی و انسان دوستی رخ در نقاب خاک کشید.

استاد محمد اعظم رهنورد زریاب، در نهمین جایزه ادبی جلال آل احمد با کتاب ارزشمند چارگرد قلا گشتم مهمان و برنده بخش ویژه این رویداد ادب فارسی بود.  او همواره گنجینه سترگ تمدن فارسی را در قالب واژگان نوین به مخاطبان هدیه می کرد.

اینجانب ضایعه فقدان این آفرینش‌گر داستان‌های بدیع را به خانواده ایشان، اهالی فرهنگ و ادبیات افغانستان و ایران تسلیت عرض می‌نمایم.»


نام:
ایمیل:
* نظر: