اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - 01 September 2015
معاون وزیر بهداشت:
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم جدا کردن سیستم آب شرب از غیرشرب، در عین حال گفت: آب شرب تهران در اغلب نقاط مطلوب است.

علی‌اکبر سیاری در حاشیه بازدید از طرح‌ها و تاسیسات کلان شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه باید به این نکته توجه کرد که در هیچ جای دنیا میزان هدر رفت آب مانند ایران نیست، اظهار کرد: باتوجه به ارزش آب و هزینه‌هایی که صرف تامین آب کشور می‌شود، باید تمهیدات اساسی برای نوع مصرف آن نیز اندیشیده شود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم سیستم آب شرب را از غیرشرب جدا کنیم خیلی به صرفه‌تر است و باید به تدریج این فرهنگ‌سازی انجام شود که مردم از آب معدنی و بطری استفاده کنند؛ چرا که این مساله بهداشتی‌تر است.

در اغلب نقاط تهران وضعیت آب شرب مطلوب است

به گزارش ایسنا، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کیفیت آب تهران گفت: با توجه به اینکه تهران شهر بسیار بزرگی است، تامین آب و رعایت نکات کیفی آن، کار پر زحمتی است، اما وزارت بهداشت با تمام وجود عزم خود را در راستای کنترل کیفی آب جزم کرده است و استانداردهایی را از نظر میزان نیترات، وضعیت کلر، وضعیت میکروب ، فلزات سنگین و مواد عالی بررسی می‌کند.

سیاری با بیان اینکه در اکثریت نقاط تهران وضعیت آب مطلوب است، اظهار کرد: مردم می‌توانند با خیالی راحت آب را مصرف کنند و باید گفت که خوشبختانه وضعیت کیفیت آب امسال نسبت به سال گذشته به علت ورود آب جدید به سیستم بهتر شده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های مشترکی در آزمایشگاه‌های وزارت نیرو، دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی برای کنترل کیفیت آب انجام می‌شود و این مساله نیز موجب مبادله اطلاعات می‌شود و هر جایی که احساس کنیم مشکلی ایجاد شده، طبق تفاهمی که با هم داریم بلافاصله در آن منطقه وزارت نیرو مداخله می‌کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه با وزارت نیرو همکار خوبی داشته‌ایم، گفت: سیستم پویایی در این زمینه وجود دارد و سازمان‌های ذیربط به طور مرتب اطلاعات را با یکدیگر تبادل می‌کنند و همین مساله نیز باعث شده که وضع آب نسبت به گذشته مطلوب‌تر شود.

سیاری در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال هشدار جدی به وزارت نیرو مبنی بر آلوده بودن آب داده‌اید یا خیر؟ اظهار کرد: وزارت نیرو و وزارت بهداشت فعالیت خوبی در این زمینه با یکدیگر دارند، اما اینگونه نیست که همه چیز مطلوب باشد.

وی با بیان اینکه تامین آب مردم به سختی صورت می‌گیرد، گفت: مردم باید با صرفه‌جویی قدر این زحمات را بدانند، چرا که این آب با سرمایه‌گذاری زیاد و زحمت فراوان به دست آمده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه آب تهران از نظر فلزات سنگین، میکروب و وجود کلر مشکلی ندارد، اظهار کرد: آن چه مشکل آفرین شده، آب‌های زیرزمینی است که میزان نیترات آن بالا است، اما این مقدار از استاندارد بالاتر نیست.

سیاری با اشاره به تمهیدات وزارت نیرو در این زمینه گفت: تلاش وزارت نیرو در راستای گسترش سیستم آب‌های سطحی است تا بتواند یک دایره مرتبط در تهران ایجاد کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: