اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۲۹ دی ۱۳۹۵ - 18 January 2017
رییس پلیس فتا استان کرمانشاه:
فضا مجازی خالی از خطر نیست زیرا گاهی افرادی خبر یا مطلب کذب را در فضای مجازی نشر می دهند ، این موضوعات دروغین به سرعت در اختیار همگان قرار می گیرد و متأسفانه بسیاری از کاربران به دلیل ناآشنایی با جرم بودن این عمل، اقدام به نقل مطالب کذب از منابع مختلف میکنند.
سرویس اجتماعی عصرپرس: سرهنگ علی کریمی درارتباط با فضای مجازی ومشکلات آن چنین می گوید: فضای مجازی به علت گستردگی و در دسترس عموم بودن مزایای بسیاری دارد، یکی از این مزایا  دسترسی سریع به اخبار و اطلاعات است. فضا مجازی خالی از خطر نیست زیرا گاهی افرادی خبر یا مطلب کذب را در  فضای مجازی  نشر میدهند، این  موضوعات دروغین به سرعت در اختیار همگان قرار میگیرد و متأسفانه بسیاری از کاربران به دلیل ناآشنایی با جرم بودن این عمل، اقدام به نقل مطالب کذب از منابع مختلف میکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا،وی افزود: متاسفانه نشر یا بازنشر اکاذیب خسارات جبران ناپذیری را هم به همراه دارد، شایعاتی ساختگی باعث ایجاد رعب و وحشت در جامعه شده و امنیت اجتماعی را که یکی از موهبتهای الهی است خدشهدار میکند. خیلی از افراد خواسته یا ناخواسته به این شایعات دامن زده و باعث گسترش مطالب دروغ میشوند این شایعات و اخبار دروغین انواع مختلفی دارند از وقوع زلزله گرفته تا مرگ یکی از هنرمندان که برای فرد هنرمند نیز ایجاد مشکل مینماید.

سرهنگ کریمی ادامه داد: به موجب ماده 18 قانون جرایم رایانهای مصوب 5/3/88 - یا ماده 746 قانون مجازات اسلامی  هر کس بهقصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی بهوسیله سیستم رایانه یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت، رأساً یا بهعنوان نقلقول به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامهای رسمی بهطور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحا ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در انتها گفت: از قراردادن اطلاعات حیاتی و ضروری و همچنین تصاویر شخصی و خانوادگی خود بر روی گوشیهای موبایل خودداری نمایید. همچنین از هموطنان عزیز درخواست میکنیم در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی به ما اطلاع دهند.

نشر اکاذیب در فضای مجازی جرم است
نام:
ایمیل:
* نظر: