اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - 10 November 2020
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو مطرح کرد:
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با تاکید براینکه در حال حاضر 35 نمونه تحقیقاتی در وزارت نیرو به نتیجه رسیده، گفت: هدف تکمیل چرخش ایده به محصول و ارائه آن در بازار تنها با تجاری سازی صورت می گیرد که این کاری دشوار است.

تکمیل زنجیره تولید با تجاری سازی محصولاتبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمد صالح اولیاء، معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در نخستین رویداد آنلاین محصولات تحقیقاتی شرکتهای برق منطقه ای و شرکتهای توزیع برق که در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه از هر ۱۰۰۰ ایده تنها یک ایده به مرحله تجاری سازی و بازار می رسد، تاکید کرد: این رویداد با هدف تکمیل چرخش ایده به محصول و ارائه محصول به بازار برگزار شده است.

تجاری سازی نقش تعیین کننده در ارزش آفرینی ایده دارد

اولیاء در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ۳۵ نمونه و طرح تحقیقاتی به نتیجه رسیده است، تاکید کرد: پس از تولید محصول پذیرش بازار و حتی خدمات پس از فروش کار دشواری است،  اما در نهایت تجاری سازی تعیین کننده است، چون ارزش آفرینی که ایده و محصول ایجاد می کند در بخش نهایی(تجاری سازی) تعیین کننده است و ورود به بازار به لحاظ مالی ارزشمند است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با بیان اینکه محصولات زمانی می تواند در خدمت جامعه باشد که تجاری سازی شده باشند، گفت: از این رو نیازمند طراحی مکانیزمی هستیم که پژوهشگر را در مسیری هدایت کند که محصول وی با اطمینان به بازار برسد.

نگاه اکوسیستمی و زیست بومی به محصولات فناورانه

اولیاء ادامه داد: در نگاه اکوسیستمی و زیست بومی به نوآوری و فناوری از قبل عناصری در کنار هم داشته ایم از آن جمله مصرف کننده محصولات فناورانه، پژوهشگاه نیرو بعنوان تولیدکننده و عرضه کننده ایده و تحقیق و فناوری، صندوق نوآوری، پارک علم و فناوری و ... از عناصر این اکوسیستم هستند.

وی در ادامه با تاکید براینکه درفضا اکوسیستمی باید مواردی تقویت شود تا فرایند تبدیل ایده به محصول و بازار بهتر انجام شود،افزود: این اکوسیستم مبنی بر عملکرد عناصر درون و برون سیستمی است که شامل دانشگاه ها، مراکز پژوهشی، درون صنعت، نهادهای مالی و پشتیبان به عنوان تسهیل کنندگان از عناصر در اکوسیستم است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو حضور داوطلبانه عناصر را از ویژگی های مهم این اکوسیستم دانست و گفت: این عناصر داوطلبانه به علت احساس کسب ارزش از تبادلات بین عناصر، همگی به حضور در این اکوسیستم و زیست بوم تمایل دارند.

پیوند عرضه و تقاضا در محصولات فناورانه

اولیاء  گفت: بخش تقاضا در اکوسیستم نیازمند توجه ویژه ای است، در بخش عرضه در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی در کشور شاهد حضور خوب شرکتها در سطوح مختلف تولید هستیم، اما پس از طی این دوران با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی ریاست جمهوری و دستگاههای اجرایی شاهد تقویت و بلوغ آنها خواهیم بود.

وی با تاکیدبر استفاده از خدمات مشاوره ای ،تعاملات با نهادهای مالی و پشتیبان برای تجاری سازی گفت: با توجه به استاندارد در صنعت تولید محصولات می توان تجاری سازی طرح ها را ادامه داد.

به گزارش عصرپرس، نخستین رویداد آنلاین محصولات تحقیقاتی شرکتهای برق منطقه ای و شرکتهای توزیع برق در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در راستای رونمایی از 35 محصول تحقیقاتی شرکت های برق برگزارشد.




خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: