اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - 15 October 2020
میرزای رزاز:
سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به اینکه 55 تا 60 درصد عامل مرگ ومیر بیماری های غیر واگیر مسائل تغذیه ای هستند، تاکید کرد: در حال حاضر امنیت غذایی مهم ترین سرفصل در سطح جامعه است و ما با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، تحریم ها و کرونا توجه بیشتر به این معقوله داشته باشیم.
امنیت غذایی مهم ترین سرفصل در سطح جامعه استبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس،جلال الدین میرزای رزاز سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور به مناسبت روز جهانی غذا درگفتگو با خبرنگار عصرپرس،گفت: باید در بحث غذا و تغذیه به سه سرفصل مهم  امنیت غذایی، ایمنی غذایی و تغذیه سالم توجه داشت که در حال حاضر امنیت غذایی مهم ترین سرفصل در سطح جامعه است و ما با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، تحریم ها و کرونا توجه بیشتر به امنیت غذایی را در برنامه ها داریم.

حال سلامت جامعه ما خوب نیست

وی در ادامه با تاکید براینکه  دستگاه های مانند وزارت بهداشت، جهادکشاورزی، و سازمانها و نهاد های دیگر که تامین مایحتاج اولیه را به عهده دارندباید مهم ترین هدف آنها ترویج تغذیه سالم باشد، گفت: وقتی که آمار بیماری های غیر واگیر بالای 65 درصد است یعنی سلامت عمومی جامعه خوب نیست .

میرزای رزاز گفت: با مطالعات صورت گرفته 55 تا 60 درصد عامل مرگ ومیر بیماری های غیر واگیر مسائل تغذیه ای هستند اگر ما در این بخش ورود پیدا کنیم و سواد تغذیه مردم را بالا ببریم مطمئنا در دو دهه آینده با کاهش بار بیماری ها مواجه خواهیم بود.

کمپین 360 درجه به زودی اجرایی می شود

وی افزود: در همین راستا کمپین تغذیه سالم(360 درجه) را سال گذشته تدوین کرده که مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفت و بعد از کمپین بسیج فشار خون این کمپین قرار بود اجرا شود اما متاسفانه به دلیل بحران کرونا این کمپین اجرایی نشد اما بعداز اینکه هم زیستی مسالمت آمیز با کرونا را یاد بگیریم این طرح اجرا می شود.

سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور ادامه داد: دوماه گذشته مقدمات اجرای این طرح را فراهم کرده ایم و باتوجه به کمبود  اعتبارات و تامین بودجه ای ادارات این منابع را از محل اعتبارات بخش خصوصی تامین و در دستور کار قرار داده ایم.

 وی جامعه هدف این کمپین را مردم و دست اندر کاران سلامت مردم دانست و گفت: در این کمپین پزشکان عمومی که تنها دو واحد تغذیه را گذرانده اند مجددا تحت آموزش قرار گرفته تا در ارتقاء سلامت مردم در بعد تغذیه قدم بردارند.

میرزای رزاز گفت: کمپین 360 درجه شامل آموزش به کلیه مسئولین مرتبط و فعالان تغذیه می باشد که پکیج آن آماده شده و کاملا قابل اجرا است و دراین رابطه هم کمیته هم اندیشی در انستیتو متشکل از صاحب نظران غذا و تغذیه، روسای اسبق انستیتو مدیران کل نظارت بر غذا و دارو تشکیل شده است.

 



خبرنگار: پروین مرادی 
دبیر: وجیهه مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: