اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - 02 September 2020
در هجدهمين هفته از پويش #هرهفته_الف_ب_ايران؛
5 پروژه بزرگ صنعت آب و برق در استان‌هاي كرمانشاه، آذربايجان شرقي و اردبيل به ارزش 3245 میلیارد تومان فردا پنجشنبه و در هجدهمين هفته از پويش #هرهفته_الف_ب_ايران با حضور رئيس جمهوري و وزير نيرو به صورت ويدئوكنفرانسي به بهره‌برداري مي‌رسد.
افتتاح 5 پروژه بزرگ آب و برق فردا در سه استان با حضور رئيس جمهوربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، اين پروژه‌ها شامل واحد دوم گاز نيروگاه دالاهو با ظرفيت 307 مگاوات در شهر اسلام آباد كرمانشاه، سد «كلقان چاي» با حجم مخزن 21 ميليون متر مكعب با هدف شرب، صنعت و كشاورزي در بستان آباد آذربايجان شرقي و دو نيروگاه خورشيدي به همراه پست 230 كيلوولت «آرتا» به منظور تقويت شبكه برق فوق توزيع و صرفه‌جويي در مصرف سوخت و توليد انرژي‌هاي پاك در شهر اردبيل است.

براي اين پروژه‌ها در مجموع 3245 ميليارد تومان هزينه شده كه 2530 ميليارد تومان آن مربوط به پروژه واحد دوم گاز نيروگاه دالاهو مي‌شود. همچنين 500 ميليارد تومان براي سد كلقان چاي و مابقي براي سه پروژه برقي استان اردبيل هزينه شده است.

نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در کرمانشاه شامل دو واحد گازی 307 مگاواتی و یک واحد بخار 293 مگاواتی جمعا به ظرفیت 913 مگاوات است که در راستای توسعه توليد برق در غرب كشور، پاسخگويی به رشد مصرف در منطقه و صادرات برق به كشورهای همسايه، پروژه ساخت نیروگاه سیکل‌ترکیبی کلاس F دالاهو با راندمان 56 درصد به اجرا درآمده است.

سد«کلقان چای» در شهرستان بستان‌آباد آذربایجان شرقی با 500 میلیارد تومان اعتبار دارای حجم مخزن ۲۱ میلیون مترمکعب، ارتفاع سد ۶۵ متر و طول تاج ۵۲۰ متر می باشد و در زمره سدهای بزرگ این استان به حساب می آید. مهمترین هدف از اجرای این سد، تامین آب شرب شهرستان های چاراویماق، هشترود و بستان آباد و نیازهای صنعتی شهرستان بستان آباد، کنترل سیلاب‌های فصلی و جلوگیری از هدررفت آب‌های سطحی است.

پروژه هاي برقي استان اردبيل جمعا به ارزش 215 میلیارد تومان شامل یک نیروگاه خورشیدی ۰.۲ مگاواتی، نیروگاه خورشیدی ۱.5 مگاواتی و پست 230 کیلولت آرتا و خط 4 مداره 63 کیلوولت آرتا به رینگ اردبیل است که با سرمایه‌گذاری ۲۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل منابع داخلی و بخش خصوصی اجرا شده‌اند.      
     
پست 230 کیلولت آرتا با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی و ظرفیت ۱۴۰ ولت آمپر با هدف تقویت شبکه انتقال و توزیع، تأمین برق مطمئن و پایدار و کاهش تلفات و بهبود کیفیت برق اجرا شده است.



نام:
ایمیل:
* نظر: