اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۹ - 15 July 2020
وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت عنوان کرد:
وزير نيرو با بيان اينکه امسال، تابستان گرم، نسبتا پایدار و زودرسي داريم، گفت: مصرف آب و برق به این جهت بالاست و شرایط کرونایی و ملاحظات بهداشتی هم مزید بر علت است، ولی از سوی دیگر آگاهی و همراهی مردم نیز سطح بسیار خوبی دارد و انشاءالله با آرامش و آسایش، تابستان را سپری خواهیم کرد.
اولويت وزارت نیرو تامين مصارف داخلي استبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، رضا اردكانيان روز چهارشنبه در حاشيه نشست هيئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت منابع آب نسبتا" خوب است ولی چون عمده حساسیت ما روی آب شرب است، تامین آن نه فقط به حجم آب موجود در سدها که به ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها و وضعیت شبکه هم مرتبط است و امیدواریم مردم در مصرف آب و برق همراهی کنند تا بدون ايجاد مشکل برای خودشان و هم‌وطنانشان این روزها سپری شود.

اولویت، تامین مصارف داخلی است
وي همچنين درباره تبادل انرژي با كشورهاي همسايه گفت: ما امکان تبادل انرژی با کشورهای همسایه را داریم و در زمان حاضر از یکی، دو جا برق وارد می‌کنیم و هر جا هم امکانش برای ما فراهم باشد و نیاز داشته باشند برق صادر می‌کنیم ولی در هر دو وضعیت، اولویت، تامین مصارف داخلی است.

بهره‌برداري از 2700 ميليارد تومان پروژه آب و برق در هرمزگان
وزير نيرو در عين حال خاطرنشان كرد: فردا – پنجشنبه - در هفته دوازدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در استان هرمزگان دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه آب و برق افتتاح می‌شود.

اردكانيان افزود: از مهم‌ترین این پروژه‌ها، آب شیرین‌کن بندرعباس با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است که جمعیت ۹۰ هزار نفری در بندرعباس و شهرستان خمیر از این فاز بهره‌برداری بهره‌مند می‌شوند، کیفیت آب بسیار خوب است و بقیه فازها هم  تا پایان سال تکمیل خواهد شد.
وي گفت: فردا، همچنین پروژه بسیار مهم و پیچیده آبرسانی به بشاگرد افتتاح می‌شود. کار بسیار ارزنده‌ای انجام شده است. آب با کیفیت از سد «جگین» به ميزان ۹۰۰ متر در یک مسیر ۸۱ کیلومتری پمپاژ می‌شود و شهرستان بشاگرد شامل شهرهای مختلف سردشت و تعدادی از روستاها مشروب خواهند شد.

وزير نيرو افزود: علاوه بر این، یک واحد نیروگاه گازی در قشم با ظرفیت ۱۷۵ مگاوات وارد مدار بهره‌برداری شده و همچنين ۱۱۵ مگاوات نیروگاه بندرعباس بهبود وضعیت پیدا می‌کند.

وي اضافه كرد: همچنین تعدادی پروژه خط انتقال و توزیع در استان هرمزگان بهره‌برداري مي‌شود که عمدتا" اثر آن روی برق مطمئن و پایدار برای شهرستان‌های میناب، سیریک و منطقه بوده و از افت ولتاژ جلوگیری می‌کند و هم‌وطنان شرایط مناسب‌تری از این حیث خواهند داشت‌.



نام:
ایمیل:
* نظر: