اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - 07 June 2020
رحمانی فضلی:
وزیر کشور گفت: گزارش‌های ارزیابی ارائه شده از دستگاه‌ها، نشان می‌دهد که تلاش و کوشش متناسب با برنامه‌ جمعیت صورت نگرفته و روند باروری و سنی جمعیت براساس سیاست‌های ابلاغی رهبری مطلوب نیست.

روند باروری و سنی جمعیت مطلوب نیستبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، عبدالرضا رحمانی فضلی روز  یکشنبه در یکصدو سی ویکمین جلسه شورای اجتماعی با موضوع بررسی سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری،  فعالیت و اقدامات دستگاه های اجرایی در خصوص جمعیت در جمع خبرنگاران افزود: جلسه شورای اجتماعی مربوط به موضوع جمعیت بود، موضوعی که مقام معظم رهبری هم اخیراً برای چندمین بار اظهار نگرانی نسبت به روند باروری جمعیت و روند سنی جمعیت داشتند.

وی ادامه داد: این موضوع چند سال قبل نیز مورد بحث بوده است،  دستگاه‌های متولی باید این مساله را پیگیری کنند؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام یک گزارش ارزیابی از دستگاه ها ارائه کرد اما متاسفانه ارزیابی هایی که ارائه شد، نشان از تلاش و کوشش متناسب با برنامه‌ جمعیت نبوده است.

وزیر کشور گفت : ثبت احوال گزارشی از روند فعالیت های خود در این زمینه ارائه کرد، شورای انقلاب فرهنگی نیز اقدامات خوبی انجام داده است. وزارتخانه های بهداشت و ورزش نیز اقداماتی انجام داده و پیشنهاداتی ارائه کردند.

رحمانی فضلی افزود: مقرر شد که کارگروهی تشکیل شود و با یک برنامه جامع، تقسیم کار ملی نسبت به موضوع جمعیت با تعیین دستگاه متولی، همکاران و دستگاه‌های معین، تشکیل شود و سیاستهای ۱۴ گانه ابلاغیه مقام معظم رهبری و سیاستهای تشویقی و اجرایی در آنجا مشخص شود تا با زمانبندی کار بتوانیم آن را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اولویت‌های مطرح شده در این جلسه گفت: بحث تشویق به فرزندآوری، ازدواج، جلوگیری از طلاق، پرداختن به مباحث ناباروری،  موضوع آموزش،  اطلاع رسانی و فرهنگ سازی باید در بستر یک پذیرش عمومی شکل گیرد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: همچنین یک بحثی در مورد سیاستهای مورد استفاده در دنیا برای این موضوع مطرح شد. با پیگیری این موضوع و کار گروهی که تشکیل می شود و ارائه گزارش‌های سه ماهه، امیدواریم بتوانیم دغدغه رهبری در این زمینه را مرتفع کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: