اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۵ دی ۱۳۹۵ - 04 January 2017
پزشکیان در صحن علنی:
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سفره سلامت فقرا و اغنیاء باید یکسان پهن شود،گفت:نباید یک پزشک یک میلیارد و پزشک دیگر یک میلیون تومان درآمد ماهیانه داشته باشد.

سفره سلامت فقرا و اغنیا باید یکسان پهن شود

سرویس اجتماعی عصرپرس: در نشست علنی امروز (چهارشنبه 15 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، مسعود پزشکیان در جریان بررسی ماده 87 لایحه برنامه ششم توسعه در خصوص تجمیع بیمه‌ها و در موافقت با پیشنهاد "غلامرضا تاجگردون" گفت: بارها تأکید شده که اختلاف در تجمیع بیمه‌ها بر اساس نوع نگاه است و دو نگاه در خصوص انسان وجود دارد که آیا انسان کالا بوده یا کالا نیست؟ آیا می‌توان انسان را به بازار عرضه کرد یا خیر؟
به گزارش خانه ملت،نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده معتقدم که انسان کالا نیست و نمی‌توان آن را به بازار عرضه کرد،افزود: خدمات سلامت باید برای همه مردم، فقیر و غنی، کرد، ترک، بلوچ و سایر قومیت‌ها یکسان باشد و همه از سلامت بهره‌مند شوند و ما حق نداریم برای خود سفره‌ای و برای مردم سفره دیگر پهن کنیم.
وی با اشاره به سخنی از امام علی (ع) در نهج‌البلاغه ادامه داد: ما اگر صداقت، ایمان و باور داریم باید سفره سلامت یکی پهن شود و قوه مقننه، قضاییه و مجریه باید همه در این بیمه حضور داشته باشند؛ نه اینکه هرکدام یک بیمه راه بیندازند،اگر منابع وجود ندارد برای همه وجود نداشته باشد.
پزشکیان با بیان اینکه ایجاد سفره‌ها و صندوق‌های متعدد بیمه ظلم به مردم است، یادآور شد: ما حق نداریم به مردم ظلم کنیم، نباید یک پزشک یک میلیارد و پزشکی دیگر یک میلیون تومان درآمد ماهیانه داشته باشد. متأسفانه برخی قوانین و تصمیمات بی‌عدالتی‌ها را ایجاد می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید یک صندوق، سیستم و سیاست واحد در بخش سلامت ایجاد شود، تصریح کرد: انسان کالا نیست و حاکمیت حق ندارد به مردم ظلم کند، باید از شعار دادن پرهیز و به مردم خدمت کرد.

پایان/

نام:
ایمیل:
* نظر: