اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 03 May 2020
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

به گزارش عصرپرس به نقل از خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 14 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- تذکر علی بختیار به وزیر جهاد؛ عدم تامین ذرت و سویا برای مرغداران و نابسامانی های موجود در این زمینه و عدم تخصیص آن در سامانه بازارگاه، تذکر به رئیس جمهور؛ رسیدگی به وضعیت کارکنان مهدکودک ها، مدارس غیر انتفاعی و آموزش عالی غیردولتی

- تذکر جبار کوچکی نژاد به وزیر کار؛ چرا در کمک معیشتی توجه بیشتری به محرومان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نمی شود، تذکر به رئیس جمهور؛ چرا دستور کنترل قیمت کالاهای مورد نیاز و ضروری مردم را در ماه مبارک رمضان نمی دهید.

- تذکر اردشیر نوریان به وزیر نیرو؛ اجرای غیرقانونی تونل بهشت آباد خیانتی است به مردم استان چهارمحال و بختیاری که باید متوقف شود و خلاف اصول 40، 45 ، 48 و 50 قانون اساسی است.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر کار؛ تاخیر یک ماهه در پرداخت قسط وام و مبلغ ماهانه پس انداز از قرض الحسنه که از حقوق بازنشستگان فرهنگی کسر شده و باید در اختیار قرض الحسنه قرار گیرد، غیرقابل قبول است.

- تذکر جلال محمودزاده و رسول خضری به وزیر امور خارجه، دلیل بی تفاوتی نسبت به تجاوز نیروی هوایی ترکیه به مناطق مرزی کشور و کشتن شهروندان ایرانی چیست؟

- تذکر جلال محمودزاده به رئیس جمهور؛ عدم اعمال افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و رتبه بندی حقوق پرسنل و نیروهای کتابخانه های عمومی کشور و سایر موارد قانونی، تذکر به وزیر نیرو؛ رها کردن پروژه های آبرسانی و فاضلاب شهری و روستایی در کشور و استان آذربایجان غربی، تذکر به وزیر صمت درخصوص عدم رسیدگی به تخلفات زیست محیطی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران

- تذکر احمد سالک کاشانی به رئیس جمهور؛ باتوجه به وضعیت ویروس منحوس کرونا در کشور و تلاش مسئولان باید با گرانی افسارگسیخته کالاهای اساسی جهت تامین معیشت مردم برخورد شود.

- تذکر نظر افضلی به وزیر راه؛ با توجه به تصادف دلخراش نهم اردیبهشت سال جاری در جاده سربیشه که به فوت 13 هموطن منجر شد، دستور فرمایید عملیات اجرایی باند دوم سربیشه به ماهیرود تسریع یابد.

- تذکر حبیب الله دهمرده به وزیر کشور؛ تقسیم استان سیستان و بلوچستان یک ظرفیت و ضرورت است، چرا تاخیر و انفعال صورت می گیرد، تذکر به وزیر نیرو؛ انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان کند است، چرا این همه تاخیر دارید؟

- تذکر سیدحمایت میرزاده و قاسم احمدی لاشکی به وزیر آموزش و پرورش؛ علت عدم صدور احکام کارگزینی مربوط به رتبه بندی قبل از صدور احکام بازنشستگی فرهنگیان در اول مهرماه چیست؟

- تذکر شمس الله شریعت نژاد به وزیر بهداشت؛ چرا علی رغم دستور کتبی شما بیمارستان فوق تخصصی تنکابن تکمیل نشده است، تذکر به وزیر راه؛ چرا نسبت به ترمیم روکش آسفالت تنها جاده اصلی ترانزیت نشنان رود به عباس آباد اقدامی صورت نمی گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: