اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۵ - 02 January 2017
فرمانده انتظامى شهرستان خواف استان خراسان رضوى:
فرمانده انتظامى شهرستان خواف از شناسایى و دستگیرى مدیران گروه 2500 نفری عیاران توسط پلیس فتا شهرستان خبر داد.

سرویس اجتماعی عصرپرس: سرهنگ قربانعلی قربانی در تشریح این خبر اظهار‌ کرد: با توجه به رصد و پایش شبانه روزی فضای سایبر توسط كارشناسان و كاركنان پلیس فتا شهرستان‌، كانالی كه تحت عنوان عیاران خواف فعالیت می‌كرد شناسایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، وی تصریح كرد: این كانال با طرح عنوان كمك به مستمندان با ارائه شماره حساب شخصی قصد جمع آوری وجوه نقدی و غیر نقدی افراد خیر به نفع مستمندان را داشت و ظرف مدت كوتاهی از فعالیت خود تعداد بالایی از اعضاء را جذب خود نموده بود كه پس از هماهنگی قضایی مشخص شد فعالیت این گروه با تعداد اعضای 2500 نفری فاقد هرگونه مجوز از سوی مراجع ذ‌ی‌صلاح بوده است.

 سرهنگ قربانی ادامه داد: كارشناسان پلیس فتا پس از شناسایی هویت ده تن از مدیران كانال كه 9 مرد و یك زن با طیف سنی 30 الی 35 سال بودند، افراد مذكور را دستگیر و به مكان پلیس فتا منتقل نمودند و وجوهی كه به حساب یكی از افراد مدیر كانال واریز می‌شد نیز به نفع بهزیستی ضبط شد .

 وی افزود: پس از بازجویی از مدیران گروه و كانال مذكور مشخص گردید كلیه فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص جمع‌آوری كمك‌های مردمی به صورت خودسرانه و بدون هیچ‌گونه مجوز رسمی از مبادی ذیربط انجام گردیده كه متهمین جهت تعیین تكلیف نهایی به دادسرا اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان به كاربران شبكه‌های اجتماعی هشدار داد: هرگونه ایجاد كانال حتی با هدف كمك به مستمندان در فضای سایبر و شبكه‌های اجتماعی بدون مجوز ممنوع بوده و برابرقوانین می‌بایست این كمك‌ها از سوی مراجع ذیصلاح نظیر بهزیستی‌، كمیته امدادامام خمینی(ره ) وخیریه‌های دارای مجوز ... صورت پذیرد.

 این مقام انتظامی در پایان به شهروندان جهت آشنایی بیشتر با اخبار و هشدارهای بروز،سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir  را معرفی و از شهروندان و كاربران فضای سایبری خواست تا نقطه نظرات و موارد مشكوك را در قسمت گزارشات مردمی درج نمایند.

پایان خبر/

نام:
ایمیل:
* نظر: