اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۵ - 02 January 2017
رئيس پليس فتا اردبيل خبر داد:
رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان اردبيل از دستگيری نوجوانی 18 ساله که در شبکه‌های اجتماعی برای شهروندان اردبيلي ايجاد مزاحمت می‌کرد خبر داد.

سرویس اجتماعی عصرپرس: سرهنگ ‌حافظ شريفی‌ اظهار کرد؛ در پی شكايت يكی از شهروندان مبني بر اينكه فرد يا افراد ناشناسی در شبكه‌های اجتماعی اقدام به ايجاد مزاحمت و درج مطالب توهين آميز عليه او و خدشه‌دار نمودن وجهه اجتماعی‌اش نموده‌اند؛ موضوع بلافاصله در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

به گزارش پايگاه اطلاع‌ رسانی پليس فتا، وی افزود: کارشناسان پليس فتا استان با به کارگيری شگردهای خاص پليسی بر روی مستندات، ادله و سرنخ‌های اعلامی از سوی شاكی، مجرم را در شهرستان اردبيل شناسايی و پس از اخذ دستور قضايی نهايتا" متهم را در منزلش دستگير و به همراه تجهيزات مربوطه به پليس فتا منتقل نمودند.

اين مقام انتظامی با بيان اينكه اين متهم 18 ساله در بازجويی‌های پليسی به بزه انتسابی اعتراف و انگيزه خود از اين عمل مجرمانه مزاحمت تفريح و سرگرمی عنوان نمود، تصريح‌کرد: نامبرده پس از تكميل پرونده متشكله جهت سير مراحل قانونی تحويل مراجع قضايی گردید.

رئيس پليس فتا اردبيل در پايان با يادآوری ماده 16 قانون جرائم رايانه‌ای (‌هتک حيثيت و نشر اكاذيب‌) و مجازات حبس از 91 روز تا 2 سال يا جزای نقدی از 5 ميليون تا 40 ميليون ريال يا هردو، از هموطنان عزيز خواست ضمن هوشياری در به کارگیری از شبکه‌های اجتماعی و رعايت قوانين در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی، با ما در ‌ميان بگذارند.

 

پایان خبر/

نام:
ایمیل:
* نظر: