اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۵ - 01 January 2017
رئيس پليس فتا استان خراسان رضوى خبر داد:
پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسايى و دستگيرى عامل تهديد و مزاحمت دختر جوان در فضاى سايبرى توسط كارشناسان پليس فتا استان خبر داد.
سرویس اجتماعی عصرپرس:سرهنگ جواد جهانشيرى در تشريح خبر اظهار کرد: دختر محصلى به همراه پدر خود جهت پيگيرى شكوايه‌اى به پليس فتا استان خراسان رضوى مراجعه نمود، دختر جوان در حالى كه بسيار ناراحت بود در اظهارات خود به كارشناسان پليس فتا گفت، در ميهمانى جشن تولد همكلاسى و دوستش شركت مى‌كند و به همراه دوستان خود عكس‌هايى يادگارى گرفته و قرار مى‌گذارند كه اين عكس‌ها فقط در اختيار جمع حاضر قرار بگيرد كه متاسفانه فرد سودجو و ناشناسى با دراختيار داشتن عكس‌ها اقدام به تهديد و انتشار آنها در شبكه‌هاى اجتماعى و اقدام به راه‌اندازى گروهى با نام دختران بد در فضاى مجازى نموده و در قبال عدم پخش آنها درخواست مبالغى وجه نقد نموده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، وی افزود: كارشناسان پليس فتا پس از بررسى و اقدامات اوليه فنى عامل تهديد و مزاحمت‌هاى شاكيه را شناسايى و با هماهنگى قضايى وى را دستگير و به مكان پليس فتا منتقل نمودند.

رئيس پليس فتا استان خراسان‌رضوى ادامه داد: متهم كه برادر 20 ساله يكى از دوستان شاكيه از كار در آمد با مشاهده ادله فنى بزه خود را پذيرفت و در اعتراف به نحوه دستيابى به عكس‌هاى شاكيه با ندامت عنوان داشت، با شناختى كه از خانواده شاكيه داشتم و اطلاع از شغل پدر وى و اينكه چقدر مى‌تواند انتشار عكس‌هاى وى برايش گران تمام شود‌ ،پس از دستيابى به عكس‌هاى تولد با انتقال عكس از روى گوشى خواهرم به گوشى خودم و با داشتن ساير مشخصات‌ ،به عنوان فردى ناشناس اقدام به مزاحمت و درخواست پول نمودم!

سرهنگ جهانشيرى تصريح‌كرد‌ :انتشار هرگونه عكس از سوى افراد بدون اجازه صاحب آن جرم بوده و مشمول قانون مجازات جرايم رايانه‌اى مى باشد لذا متهم پس از اعتراف و تكميل پرونده جهت تعيين تكليف نهايى به دادسرا اعزام شد.

وی در رابطه با نظارت والدين و دوستى آگاهانه با فرزندان افزود: عصر حاضر يكى از پر مخاطره‌ترين اعصار بوده چراكه نسل قبلى از فنآورى‌هاى نوين ارتباطى تجربه كافى نداشته و گاهاً فرزندان خود را فضاى سايبر مشايعت نكرده و فرزندان در استفاده از اين فضا از والدين خود جلوتر مى‌باشند،كه بدليل عدم تجربه و شناخت كافى از محيط پيرامون خود دچار مشكل شده و متاسفانه آسيب مى‌بينند. 

سرهنگ جهانشیری گفت: برهمين اساس توصيه پليس فتا به والدين محترم مشايعت و همراهى و دادن آگاهى لازم به فرزندان و ياداورى برخى نكات پيشگيرانه در خصوص عدم افشاى اطلاعات و  سوءاستفاده برخى افراد در اين حوزه مى‌باشد.

این مقام انتظامی در پايان خاطر‌نشان‌کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الكترونیكیcyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی هرگونه موارد مشکوک در خصوص کلاهبرداری‌ها و جرائم سایبری را گزارش کنند.

پایان خبر/
نام:
ایمیل:
* نظر: