اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - 17 March 2020
رییس کمیته علمی :
رییس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا گفت: با ترکیب چند دارو موفقیت درمانی خوبی برای مقابله با کرونا به دست آمد و توانست مدت بستری بیماران را به چهار روز کاهش دهد.
ایران داروی درمان ضایعه ریوی بیماران مبتلا به کرونا را تولید کرد
به گزارش عصرپرس، مصطفی قانعی رییس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تاکنون دارویی برای از بین بردن خود ویروس کووید-۱۹ کشف نشده است، اما توانسته ایم ضایعه‌ای را که در ریه افراد در پی بروز این بیماری ایجاد می‌شود و باعث بستری بیمار و رفتن به بخش مراقبت‌های ویژه می‌شود، با سرعت بیشتر بهبود دهیم.

قانعی گفت: ما بیماران در دو گروه قرار داریم که یک گروه از ترکیب‌های داور‌های قبلی استفاده می‌کردند و برای یک گروه از ترکیب سه داروی آزیترومایسین، پردمیزولون و ناپروکسین استفاده کردیم که باعث شد مدت بستری به میزان چشمگیری کاهش یابد.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بعد از تایید کمیته اخلاق وزارت بهداشت تحقیقات ادامه دارد و نتایج در مقاله‌ای منتشر خواهد شد.

قانعی افزود: با بررسی شاخص‌های التهاب در بیماران مبتلا مشخص شد که خوشبختانه با مصرف ترکیب این سه دارو، التهاب ریه‌ای آن‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی گفت:این شروع کار است و تحقیقات در آینده منتشر خواهد شد و این درمان به زودی تحت عنوان یک دستور العمل منتشر می‌شود.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: این روش درمانی روی جمعیت آماری ۶۰ نفری آزمایش شد که در حال افزایش به ۱۰۰ نفر است.

قانعی با اشاره به اینکه این تحقیقات در بیمارستان بقیه الله انجام شده است، گفت:در این روش ما به درمان ویروس کرونا نپرداختیم بلکه هدف ما درمان ضایعه ریوی بوده است، اکسیژن حین فعالیت را در بیماران اندازه گیری کردیم که مناسب بود.

منبع:صداوسیما
نام:
ایمیل:
* نظر: