اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۸ دی ۱۳۹۵ - 28 December 2016
كم كم به رفت و آمد كردن با مردهاي غريبه داشتم عادت مي كردم و با آنها در رستوران و كافي شاپ قرار مي گذاشتم تا اينكه يك روز همسرم به من مشكوك شد و...

سرویس اجتماعی عصرپرس: زن جوان كه از كرده خود پشيمان شده و آمده بود تا جلوي از هم پاشيده شدن زندگيش را بگيرد گفت: شش ماه پيش براي اينكه كاري پيدا كنم وهم خودم از تنهايي در بيايم و هم در مخارج زندگي به همسرم كمك كنم تصميم به كار كردن گرفتم، چون علاقه به آرايشگري داشتم در دوره آموزشي آن شركت كردم.

پس از پايان دوره و گرفتن مدرك به چندين آرايشگاه مراجعه كردم تا اينكه بالاخره در يكي از آرايشگاه هاي زنانه كه صاحبش زن جواني بود مشغول به كار شدم ، همسرم هم از اينكه من كاري پيدا كرده بودم راضي بود و چيزي نمي گفت، به مرور زمان با سوسن صاحب آرايشگاه صميمي شدم آنقدر به او اعتماد داشتم كه تمام مشكلاتم را با او درميان مي گذاشتم.

کم کم او از همه مسائل شخصي و خانوادگي من مطلع شد، من هم متوجه شدم که او چند سال است كه از شوهرش طلاق گرفته و با مردهاي غريبه هم روابط نامتعارفي دارد. او كه خودش چند تا دوست پسر براي خودش داشت به من هم پيشنهاد كرد كه دوستانش را به من معرفي كند اما من اولش با اين كار مخالفت كردم ولي وقتي ديدم كه او مرا امل و عقب افتاده مي خواند به ناچار پيشنهادش را قبول كردم و روابط من با دوست پسرهاي سوسن شروع شد.

آنقدر رابطه من با آنها صميمي شده بود كه بدون اطلاع همسرم و به طور مخفيانه با آنها به رستوران و كافي شاپ مي رفتم و داشتم به اين وضعيت عادت مي کردم که سرانجام همسرم به رفت و آمد هايم مشکوک شد.

امير، بدون اينكه من بفهمم يك روز از سر كارش مرخصي گرفته و به تعقيب من پرداخته بود من هم غافل از موضوع با دوست پسرهاي سوسن از كافي شاپ بيرون آمدم و مي خواستم سوار ماشين مدل بالاي آنها بشوم كه ناگهان ديدم يك نفر محكم دستم را گرفته است وقتي برگشتم امير را ديدم، انگار آب سردي بر روي سرم ريختند، از شرمندگي سرم را پائين انداختم ، دوستان سوسن وقتي فهميدند مردي كه دستم را گرفته همسرم است گاز ماشين را گرفته و از آنجا رفتند.

امير كشيده محكمي به صورتم زد و سرم داد كشيد و گفت: اين طوري مي خواستي به مخارج زندگي كمك كني، تو از اعتماد من سوء استفاده كردي، و بعد تهديدم كرد كه طلاقم مي دهد. از آن روز به اين طرف هيچ حرفي بين ما رد و بدل نشده بود تا اينكه ديروز احضاريه اي از دادگاه براي طلاق به دستم رسيد.

خيلي اين طرف و آن طرف زدم و التماس امير را كردم كه از تصميمش منصرف شود اما نشد، از کرده خودم پشيمانم و با برخورد تند و خشني كه امير با من داشت ولي فكر مي كنم خيلي خوشبخت بودم كه او از موضوع ارتباط هاي نامتعارف من مطلع شد و نگذاشت كه گرفتار زشتي و پليدي ها و عواقب بد اين گونه ارتباط ها شوم و به نوعي امير ناجي من بود.

از شما مي خواهم كه به من کمک كنيد تا زندگيم از هم نپاشد، من امير را دوست دارم و مي خواهم به همان زندگي خوب و خوش و شيرين قبلي با او برگردم.

اقدامات مشاوره اي:

با توجه به اينکه معمولاً مجاورت با ديگران باعث ايجاد صميمت و گرمي بين افراد مي گردد و به مرور رفتار ما قابل سرايت است به ايشان توصيه شد تا رابطه اش را بطور کامل با آن خانم قطع نمايد دعوت نامه اي جهت حضور همسر وي درجلسات مشاوره ارسال گرديد تا با انجام مداخلات موثر به باز سازي رابطه وي با همسرش کمک شود.

آموزش هاي لاز م در خصوص حدو مرز با افراد به اين خانم داده شد و اينکه از اين به بعد براي حل مشکلاتش از متخصصين کمک بگيرد نه افراد ديگر ضمناً به اين زن جوان گفته شد كه مي بايست با خلوص نيت و از روي خواسته قلبي از همسرش عذر خواهي نمايد.

ضرورت پايبندي اعضاي خانواده به اصول اخلاقي

كارشناس مركز مشاوره آرامش در اين باره گفت: زندگي خانوادگي معمايي بسيار پيچيده اي است ، معمايي که تناقض هاي دروني ، آن را پيچيده تر و دشوارتر مي کند، خانواده از يک طرف براي اعضاي خود به عنوان نهادي محدود کننده عمل کرده و از طرف ديگر مايه تهذيب نفس مي شود و زمينه پايبندي اعضاي خود را به اصول اخلاق فراهم مي آورد.

اصول پايداري و استحکام خانواده براساس اقدام متقابل ، تفاهم و درک صحيح زن، شوهر و فرزندان نسبت به يکديگر است که اگر به اين مهم توجه نشود، افراد خانواده در برابر کوچکترين مشکلات مقاومت نکرده و باعث ايجاد تنش و تقابل درمحيط خانواده مي شوندکه اين خود منجر به ازهم پاشيدن بنيان گرم و صميمي خانواده شده و پيامد و اثرات جبران ناپذيري به دنبال دارد.

اعتماد بي جا به ديگران ممنوع

وي افزود: ورود زنان به دنياي کار براي تأمين نيازهاي مالي و شاغل بودن يکي از دلايل محکم براي پيچيدگي و گسترش روابط اجتماعي زنان مي باشد اکثر مواقع ورود به دنياي بيرون نياز به مهارت ارتباطي قوي دارد زيرا شناخت به مرور زمان شکل مي گيرد و اگر اين اتفاق به موقع و درست نيفتد ممکن است افراد دچار آسيب هايي شوند، اغلب اوقات اعتماد کردن ها بدون بررسي کافي مساله ساز گرديده و مانند آنچه در اين ماجرا مشاهده شد منجر به سقوط افراد در حيطه هاي فردي – اخلاقي و يا خانوادگي مي گردد.

همسران نيازهاي يكديگر را بشناسند

معمولاً زنان براي رسيدن به آرامش به بيان مشکلاتشان با ديگران مي پردازند.آنان نيز سعي مي کنند براساس تجاربشان به راهنمايي ومساله گشايي بپردازند اگر طرف گفتگو فردي باشد که از سلامت اخلاق رواني و رفتاري برخوردار نباشد با هدايت غلط مساله ساز خواهد بود اولويت نيازهاي زنان عبارتند از :محبت،گفت و گو، صداقت و بي آلايشي،حمايت مالي،تعهد خانوادگي که وقتي اين نيازها در خانواده برطرف نشوند موجب پناه بردن به دامن ديگران و بخصوص افراديکه فقط به منافع وسود خودشان فکر مي کنند ولي بحال فرد مشکل دار نمي سوزانند.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان

 

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: