اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۵ - 27 December 2016
رانندگان عراقی بدون گواهینامه در جاده مریوان سنندج می‌تازند
جاده مریوان سنندج یکی از خطرناکترین جاده‌های ایران است. این جاده به دلیل عبور و مرور تانکرهای سوخت عراقی همواره شاهد حادثه بوده است. حادثه‌هایی که نه فقط انسانی هستند بلکه محیط زیست منطقه را نیز تهدید می‌کنند.
ناامیدی مردم کردستان به اصلاح «جاده مرگ»

عصرپرس: «جاده مرگ» نام یک فیلم سینمایی نیست بلکه اصطلاحی است برای توصیف وضعیت جاده مریوان به سنندج. جاده‌ای که رانندگان عراقی آن را ناامن‌تر کرده‌اند.

به گزارش یک رسانه محلی، مردم مریوان در نیمه اول مهرماه سالجاری در اعتراض به وضعیت جاده مریوان-سنندج و عبور تانکرهای حمل سوخت جلوی فرمانداری مریوان دست به تجمع زدند.
 
برادر یکی از جان باختگان اخیر حادثه مریوان سنندج خطاب به فرماندار مریوان به زریوار خبر گفت: اغلب رانندگان تانکر عراقی گواهینامه ندارد و با بی‌احتیاطی در جاده‌های کردستان جولان می‌دهند. از دولت انتظار می‌رود این روند معیوب اصلاح شود و زمان معین جهت رفت و امد تانکر‌های حمل سوخت مشخص شود.

این گزارش می‌افزاید، استاندار کردستان چندی پیش در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر راه، بابت وعده عمل نشده‌اش برای اتمام جاده سنندج مریوان تا پایان سال95، عذرخواهی کرده بود؛ اما آنچه مردم استان کردستان بخصوص مردم داغدیده مریوان از مسئولین انتظار دارند عمل به حرف و قول‌های جدید مسئولین است و انتظار دارند زمان مشخصی را برای تردد این تانکر‌ها  مشخص کنند.

تانکرهای حامل سوخت بدلیل نامناسب بودن جاده و احتمال بالای تصادف و وقوع حادثه و استفاده از سوخت گازوئیل برای محیط زیست این منطقه و دریاچه زریوار نیز خطرناک هستند. 

ناامیدی مردم کردستان به اصلاح «جاده مرگ»

به نوشته زریوار خبر، صبح روز پنج شنبه 2 دیماه سال جاری یک دستگاه تانکر حامل سوخت که حاوی ۲۷ هزار لیتر گازوئیل در سه راهی کولان محور مرز باشماق و در چند متری دریاچه زریوار واژگون شد و حوضچه‌ای از گازوئیل تشکیل شد. حادثه‌ای که اگر با کمک نهادهای مسئول رفع نمی‌شد موجب آلوده‌گی شدید دریاچه می‌شد.
 
 پایان/



نام:
ایمیل:
* نظر: