اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - 08 February 2020
وکیل مدافع تعدادی از شاکیان داتیس خودرو، اعلام کرد: با رای دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی برای مدیران شرکت داتیس خودرو ۱۵سال زندان و ۳۹ میلیارد تومان رد مال به شکات صادر شد.

۱۵سال حبس در انتظار مدیران شرکت ‌داتیس خودروبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، فرزاد مختاری وکیل مدافع تعدادی از شاکیان داتیس خودرو با اشاره به اینکه طبق رای صادره برای هر کدام از متهمین میلاد و مهراد علینقی مجازات ۱۵ سال زندان تعیین شده ، گفت: مبلغ ۳۹۳ میلیارد ریال بعنوان محکومیت هر کدام از متهمان به پرداخت جزای نقدی در حق دولت صادر شده که مجموعا ۷۸۷ میلیارد ریال می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن نیز به همین مقدار هم شرکت داتیس خودرو را به پرداخت جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده اند.

مختاری گفت: نهایتا مبلغ ۳۹۳ میلیارد ریال وجوهی است که متهمین در خصوص این تعداد از شکات دادنامه مذکور از ایشان اخذ نموده اند که می بایست به ایشان مسترد نمایند.

وکیل مدافع تعدادی از شاکیان داتیس خودرو با بیان اینکه مالباختها بعد از دو سال فقط به اصل پول خودشون میرسند اظهار داشت: این در حالی است که قیمت خودرویی که شاکیان پرونده خریداری کرده بودند در حال حاضر۳ برابر شده است.

مختاری افزود: از طرفی متهمان حدود ۱۶۰ میلیارد باید بعنوان جزای نقدی به صندوق قوه قصائیه واریز کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این گونه شرکت‌ها با سوء استفاده از شرایط تحریم و با توجه به بروز برخی محدودیت ها و مشکلات اقتصادی سعی در کسب منفعت های کلان نامشروع هستند، تصریح کرد: این افراد در جهت امیال سیری‌ ناپذیر خودشان خسارت‌ های فراوانی را به مردم وارد کردند ، این امر موجب بی‌ اعتمادی شدید مردم و به‌ تبع آن بروز تبعات منفی اجتماعی و حتی سیاسی را فراهم کرده است .

وکیل تعدادی از شاکیان داتیس خودرو، گفت: با توجه به تذکرات و هشدارهای ریاست محترم قوه قضاییه به شرکت های خودروساز و واردکننده خودرو انتظار می رود مراجع قضایی ذیصلاح بالاخص دادسرا و دادگاه رسیدگی به مفاسد اقتصادی در برخورد با چنین شرکت‌هایی با قاطعیت و طبق قوانین و مقررات در این ارتباط اقدام نمایندتا از تکرار چنین پرونده های از سوی شرکت‌های مشابه اجتناب گردد.

به گفته این وکیل، نکته مهم این است که با توجه به ترتیب و شماره قراردادهای منعقده فی مابین شاکیانی که اعلام شکایت نمودند به نظر می‌رسد حداقل نصف دیگر مالباختگان این شرکت هنوز اعلام شکایت کیفری ننموده اند که این موضوع نتیجه تلاشهای پرسنل دفتر داتیس خودرو هست که تاکنون با توسل به دروغ و ریا مبنی بر تاخیر در تحویل خودرو سعی در خریدن وقت و دادن وعده به ایشان هستند که در اینجانب از همه رسانه های اجتماعی و صدا و سیما و خبرگزاری ها و غیره خواهشمندم نسبت به اطلاع رسانی و روشن کردن وضعیت شرکت داتیس خودرو و شاکیان آن و بازداشت مدیران آن اقدام نمایند تا مالباختگان بیشتر از این اسیر وعده های دروغین شرکت مذکور و پرسنل آن نشوند و سریعاً نسبت به احقاق حقوق خویش از طریق مراجع قضایی اقدام نمایند.

 لازم به ذکر است: رای محمد رضا علینقی که پدر متهمین پرونده می باشد هنوز صادر نگردید.




خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: