اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 18 January 2020
معاون اول رئیس جمهور:
معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه آموزش و پرورش اولویت اول کشور است،گفت: باید اصلاحات در هر کشور را از آموزش و پرورش و تربیت معلم شروع کنیم.

آموزش و پرورش اولویت اول کشور استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در همایش شورا‌های آموزش و پرورش کشور گفت: باید آموزش و پرورش را مورد توجه جدی قرار دهیم، زیرا این وزارتخانه باید انسان‌هایی تربیت کند که اداره کننده آینده کشور و منشاء تحولات در جامعه ما خواهند بود.

وی افزود: سرمایه انسانی بهترین سرمایه در هر کشور است و هر کشوری که به توسعه رسیده از یک سرمایه انسانی خوبی برخوردار بوده است و کشور‌هایی که از سرمایه انسانی خود به خوبی استفاده کردند به توسعه‌های خوبی رسیده اند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دستگاه تربیت کننده سرمایه انسانی است و از این جهت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا باید انسان‌هایی تربیت کند که بتوانند جامعه را در هر شرایطی اداره کنند.

وی تأکید کرد: کشور‌هایی که پیشرفت کرده اند سیاست‌های خوبی را در جهت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به کار گرفته اند و این سیاست‌ها با ثبات بوده و با تعبیر دولت‌ها تغییر نکرده اند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در کشور ما متأسفانه با تغییر دولت‌ها سیاست‌ها تغییر می‌کنند و این امر باعث می‌شود که کشور برای پیشرفت و تحول دچار مشکل و عقب افتادگی شود.

 جهانگیری افزود: آموزش و پرورش باید از حالت بخشی به حالت فرابخشی تبدیل شود و باید متوجه این باشیم که سرمایه گذاری در آموزش و پرورش نه تنها سرمایه گذاری جاری بلکه سرمایه گذاری عمرانی و سرمایه‌ای است.

وی گفت: آموزش و پرورش را نمی‌توان به تنهایی پیش برد بلکه یک همکاری و همیاری عمومی را می‌طلبد و شورا‌های آموزش و پرورش ظرفیت مهمی در جهت مشارکت عمومی دستگاه‌ها برای همیاری و همکاری با آموزش و پرورش را ایجاد می‌کنند.

وی به شرایط کنونی کشور اشاره کرد و افزود: شرایط کنونی کشور شرایط دشواری است و آمریکا برای نخستین بار اقرار به ترور یک سردار بزرگ نامی ما کرده است که البته با واکنش بسیار خوب و تأثیرگذاری هم از طرف برادران سپاهی روبرو شد.

جهانگیری افزود: دی، ماهی سخت و پر از اضطراب و خبر‌های خوب و بد بود.

وی ادامه داد: سردار سپهبد شهید سلیمانی از سرمایه‌های کم نظیر جمهوری اسلامی ایران بود و به ملت ایران عشق می‌ورزید و در نهایت جانش را برای وطن تقدیم کرد و توسط منفورترین افراد روی زمین به شهادت رسید.

معاون اول رییس جمهور به دو حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و کرمان اشاره کرد و گفت: در این حادثه ما متأسفانه جمعی از هموطنان را از دست دادیم، اما در عین حال ملت ما در این ماه یک قدرت نمایی عظیم را به نمایش گذاشت.

وی یادآور شد: بدبختی آمریکا از این است که از یک گروه تروریستی کوچک اطلاعات می‌گیرد و اقدام می‌کند و وقتی متوجه حضور به موقع مردم در میدان شد، در جای خودش نشست و توطئه هایش خنثی شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: