اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۵ - 24 December 2016
نمایش «مارمالاد» به کارگردانی محمدرضا آزادفر از 5 دی ماه در خانه نمایش روی صحنه می‌رود.
جمشید مشایخی «مارمالاد» را افتتاح می کند
سرویس فرهنگی عصرپرس: محمدرضا آزادفر نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به شروع نمایش «مارمالاد» در خانه نمایش گفت: همیشه دغدغه‌ای در ذهن داشتم و آن مسأله حقانیت انسان ها برای داشته هایشان بود. اینکه برخی استحقاق چیزی را ندارند ولی به آن می‌رسند. این دغدغه کم کم در ذهن من جان گرفت و طی سه ماه به نمایشنامه «مارمالاد» مبدل شد.
به گزارش پایگاه خبری تئاتر از روابط عمومی گروه، آزادفر گفت: این نمایش در فضایی فانتزی رقم خورده و روایتگر زندگی یک زوج است که‌ بعد از ده سال زندگی به شرطی در سند ازدواجشان روبرو می‌شوند. شرطی که باعث می‌شود هر آنچه دارند را به سرایدار خانه خود تقدیم کنند.
بازیگر نمایش «ناگهان پیت حلبی» در مورد زمان اجرای این نمایش افزود: قرار بود این اثر دو ماه پیش روی صحنه برود اما با توجه مشغله برخی بازیگران به دی ماه امسال تغییر زمان داد. از نظر من این نمایش پتانسیل بالایی برای جذب مخاطب دارد و اجرا قبل از جشنواره فجر ریسک زیادی را در پی ندارد چون سعی کردیم تا اثری مفرح و تماشاگر پسند را در کنار اندیشه ورز بودن آن روی صحنه ببریم.
وی از حضور در جشنواره تئاتر فجر سال آینده با نمایش «مارمالاد» خبر داد و درباره کیفیت این جشنواره تصریح کرد: نگاه جشنواره ای به تئاتر نه تنها در خصوص فجر بلکه در مورد سایر جشنواره ها نگاه درستی نیست و به شخصه اعتقاد دارم جشنواره ها گامی مثبت برای تئاتر محسوب نمی شوند. یکی از دلایل این اتفاق عدم حمایت از گروه های حاضر در جشنواره برای اجرای عموم آثار است.
بازیگر نمایش «مشروطه بانو» در همین راستا ادامه داد: خروجی جشنواره ها به هیچ وجه مشخص نیست. زیرا بعد از برگزاری آنها اتفاق خاصی برای تئاتر نمی افتد و هیچ جنبشی را رقم نمی زند. در این میان می‌بینیم که جشنواره های دیگر همه مثل قارچ سبز شده و به صورت مقطعی به سرعت مضمحل گشته و تنها به بیلان کاری برخی مسئولین ختم می‌شوند. جشنواره تئاتر فجر با شعار تئاتر برای همه در جذب مخاطب عام برای تئاتر کاملا ناموفق بوده و نتوانسته گاردی که مخاطب به تئاتر دارد را از بین ببرد.
وی با اشاره به جایگاه تئاتر در میان مردم اضافه کرد: در این پس زدگی از سوی جامعه علاوه بر مسئولین و متولیان، خود هنرمندان نیز مقصرند. برخی هنرمندان برای نزدیک شدن به مردم هیچ تلاشی نمی کنند و اکثر اوقات از بالا به مردم نگاه کرده و تعاملی با مردم برقرار نمی کنند. متاسفانه این نگاه از بالا باعث شده عموم مردم رابطه چندانی با تئاتر نداشته باشند.
آزادفر در مورد شروع اجرای نمایش «مارمالاد»  با حضور «جمشید مشایخی» تشریح کرد: به امید خدا این اثر از پنجم دی ماه هر شب ساعت هشت در خانه نمایش روی صحنه خواهد رفت. همیشه آرزو داشتم زنگ افتتاحیه یکی از آثارم را استاد جمشید مشایخی به صدا در آورد و طبق صحبت های انجام شده قرار است پنج شنبه همین هفته افتتاح نمایش مارمالاد در حضور این بازیگر بزرگ سینما و تئاتر و جمعی از هنرمندان عزیز اتفاق بیافتد.

پایان خبر/

نام:
ایمیل:
* نظر: