اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - 22 August 2015
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تشریح کرد؛
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: یکی از سیاست‌های شورای عالی آب جلوگیری از برداشت غیرمجاز چاه‎های اطراف رودخانه‌ها و اطراف تالاب‎ها است که حق‌آبه طبیعت و تالاب‎ها در این رابطه باید رعایت شود.

معصومه ابتکار ، درباره شورای عالی آب و شورای عالی محیط زیست اظهار داشت: شورای عالی آب و شورای عالی محیط زیست که در این دولت احیا شد با حضور رئیس جمهور تشکیل می‌شوند.

وی افزود: شورای عالی آب تاکنون جلسات متعددی برگزار کرده و این شورا سیاستهای کلان ملی را در رابطه با بحث مدیریت منابع آب در حوزههای مختلف آبخیز دنبال می‌کند، یکی از تصمیمات مهم شورای آب این بوده که در تخصیص آب به سفرههای زیرزمینی توجه شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: یکی دیگر از سیاست‌های این شورا، جلوگیری از برداشت غیرمجاز چاههای اطراف رودخانه‌ها و اطراف تالابها است که حق‌آبه طبیعت و تالابها در این رابطه باید رعایت شود.

وی با اشاره به مصوبات این شورا بیان کرد: شورای عالی آب دارای مصوبات بی‌شماری بوده که بسیاری از آنان مورد توجه قرار گرفته و بسیاری نیز اجرایی شده است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شورای عالی محیط زیست نیز در این دولت احیا شد که تاکنون ۲ جلسه نیز برگزار کرده است، از مصوبات این شورا، اضافه شدن مناطق حفاظت شده جدید و افزایش میزان جریمههای شکار غیرمجاز است.

وی با درباره تعرفه آزمایشگاههای سنجش آلودگی هوا گفت: تعرفه مربوط به آزمایشگاههای سنجش و پالایش آلایندهها در کشور اصلاح شده چرا که این تعرفه‏ها بسیار مهم و تأثیرگذار است.

ابتکار در خصوص پدیده گرد و غبار اضافه کرد: در شورای محیط زیست بر مسئله گرد و غبار تأکید فراوان شده و به همین منظور تشکیل ستاد مقابله با گرد و غبار در نخستین جلسه این شورا در سال ۹۲ تصویب شد و هم اکنون فعال است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به برنامه ستاد مقابله با گرد و غبار بیان کرد: ستاد مقابله با گرد و غبار کار خود را به‌صورت مداوم انجام میدهد و برنامه مقابله با گرد و غبار در سطح کشور تدوین میشود.

نام:
ایمیل:
* نظر: