اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - 10 November 2019
جوادی یگانه خبر داد
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به رقابت 4 هزار و 364 دانش‌آموز تهرانی در انتخابات شهردار مدرسه گفت: دانش‌آموزان در این طرح با چالش‌های عملی حوزه مدیریت شهری و درهم‌تنیدگی مسائل اجتماعی و محیط‌زیستی شهر تهران آشنا شده و تلاش می‌کنند در جایگاه شهردار مدرسه، نقش شهروندانی مسئول و فعال را بازی کنند.

رقابت بیش از 4 هزار و 300 دانش‌آموز تهرانی برای شهردارشدن

به گزارش عصرپرس، محمدرضا جوادی یگانه در گفت و گو با شهرنوشت با تاکید بر ضرورت ورود شهروندان به اتاق‌های تصمیم‌گیری درباره شهر، اظهار کرد: شهروندان فعال، شهروندانی هستند که با دیدن مخاطرات جامعه مدرن و محیط زندگی خود، به فکر دیگران نیز هستند و برای بهبود زندگی خود و دیگران تلاش می‌کنند.

وی افزود: در طرح‌های مشارکت‌محور، شهروندان محدود به بازه سنی خاصی نمیشوند و تمامی افرادی که در شهر زندگی می‌کنند و تصمیم‌های مدیریتی و برنامه‌ریزی‌های شهری بر زندگی آن ها اثر می‌گذارد، مشمول طرح می شوند.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران؛ طرح شهردار مدرسه از طرح‌های مشارکتی شهرداری تهران است که زمینه آموزش مسئولیت اجتماعی به نوجوانان در آن پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مخاطبان این طرح، دانش‌آموزان ۴۴۰ دبیرستان در مقطع متوسطه اول در نظر گرفته شده‌اند که ضمن درگیری با فرایندهای آموزشی بتوانند به‌نحوی فعالانه در حوزه مشارکتهای اجتماعی نیز نقش ایفا کنند.

جوادی یگانه با بیان اینکه طرح شهردار مدرسه به افزایش مهارت‌های شناختی و اجتماعی دانش‌آموزان کمک می‌کند، عنوان کرد: با اجرای این طرح آگاهی دانش‌آموزان از مفاهیمی مانند شهر، شهروندان و حقوق و مسئولیت‌هایشان افزایش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: در اهداف طرح شهردار مدرسه، گسترش مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، شخصیت بخشیدن به دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه، آشنا ‌شدن دانش‌آموزان با حقوق، وظایف و مسئولیت‌های شهروندی، یادگیری تصمیم‌گیری جمعی، آشنایی با مفهوم انتخابات و شرایط انتخاب‌شوندگان و آشنایی با سرفصل‌های فعالیت و ماموریت مدیریت شهری بیان شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه دانش‌آموزان در این طرح با چالش‌های عملی حوزه مدیریت شهری و درهم‌تنیدگی مسائل اجتماعی و محیط‌زیستی شهر تهران آشنا می‌شوند، گفت: آنها تلاش خواهند کرد در جایگاه شهرداران مدرسه، نقش شهروندانی مسئول و فعال را بازی کنند. شهردارمدرسه گامی مؤثر برای تمرین مسئولیت‌پذیری، تعهد، مشارکت و همراهی با دیگران بوده، که مبنای توسعه پایدار و لازمه ساخت زیربناهای کلیدی و محوری برای جوامع است.


نام:
ایمیل:
* نظر: