اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۵ - 21 December 2016
«پیرمرد و پیرزن» جدیدترین اثر زهره پریرخ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

سرویس فرهنگی عصرپرس: زهره پریرخ نویسنده و تصویرگر کودک و نوجوان در خصوص انتشار اثر جدید خود گفت: معمولا برای کتاب‌ها یک گروه سنی تعیین می‌شود اما به عقیده من یکسری از کتاب‌ها گروه سنی خاصی را نمی‌طلبند و رده های سنی مختلف می‌توانند از آنها استفاده کنند. فکر می کنم «پیرمرد و پیرزن» از جمله این کتاب‌ها باشد.  

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ وی افزود: این کتاب براساس یک دگرگونه نمایی به نگارش درآمده است. در واقع داستان کتاب از یک فرافکنی منفی برخوردار است؛ ولی در عین حال تفکر مثبتی هم در آن مشاهده می‌شود که میل و اشتیاق به زندگی است.

این نویسنده پیرامون ویژگی‌های بهترین کتاب برای کودکان تصریح کرد: من معتقدم بهترین کتاب برای کودکان باید از یک کشف و شگفتی برخوردار باشد، کنجکاوی کودک را ترغیب نماید و در عین حال سرگرم کننده هم باشد. به طور کلی پدیده های اخلاقی در کتاب های کودکان جای خود را به خوبی باز کرده‌اند؛ ولی فکر می کنم مطرح کردن این پدیده‌ها اگر همراه با شگفتی و برانگیختن کنجکاوی کودکان باشد، برای آنها جذاب‌تر خواهد بود.

پریرخ در پایان خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر کتاب‌هایی از بنده منتشر شده که با استقبال خوبی مواجه شده و مخاطب توانسته با آن‌ها ارتباط برقرار کند که «خرگوش دهمی» (انتشارات امیر کبیر)، «لولو پشمالو کرم کوچولو» و «بازی با آوا، بازی با الفبا» (انتشارات کانون) از جمله آنهاست.

شایان ذکر است؛ این اثر داستان زوج کهنسالی است که از نداشته‌‌هایشان خوشحالند، اما در جایی از داستان و با ورود یک بچه گربه؛ آنان به ضرورت وجود چیزهایی که ممکن است گاهی برای آن‌ها دردسر ساز شود یا آن را از دست بدهند، پی می‌برند.

بخشی از داستان: «روزی روزگاری در یک خانه‌ کوچک، پیرمرد و پیرزنی زندگی می‌کردند. آن‌ها نه بچه ‌ای داشتند و نه مزرعه‌ ای. نه سگی داشتند و نه گوسفندی. تنها دوست و همنشین پیرمرد، پیرزن بود و تنها یاور پیرزن، پیرمرد.»

پریرخ سعی کرده است در این داستان اجتماعی اصول مهم زندگی را به کودکان بیاموزد و عاطفه ملکی ‌جو نیز با تصاویر خود حال و هوایی بومی _ ایرانی به کتاب بخشیده است.

«پیرمرد و پیرزن» برای گروه سنی «ب» (6 تا 9 سال) و در قطع خشتی منتشر شده است. قیمت این کتاب 4 هزار تومان است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه آن به فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور مراجعه کنند.

 

پایان خبر/

نام:
ایمیل:
* نظر: