اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۵ - 21 December 2016
بازیگر نمایش «ترس و نکبت، رایش سوم» با بیان اینکه مردم آلمان پیش از جنگ جهانی دوم زندگی سختی داشتند، گفت: در این نمایش فضای سرد و خاکستری این کشور برای مخاطب قابل لمس است.

سرویس فرهنگی عصرپرس: فاطمه نیشابوری نمایش «ترس و نکبت، رایش سوم» را دارای متن روایی پیرامون زندگی مردم آلمان قبل از جنگ جهانی دوم خواند و افزود: مردم پیش از این جنگ ،زندگی سخت و ناگواری داشتند که فضای آن به خوبی در این متن قابل درک است.

به گزارش ایرنا،وی فضای نمایشنامه «ترس و نکبت، رایش سوم» را سرد و خاکستری ارزیابی کرد و گفت: زمینه بسته برای اعتراض در فضای بحرانی آلمان پیش از جنگ، بسیار سخت و غیر قابل تحمل بوده است.

وی با بیان اینکه زمینه های طنزگونه در نگارش متن این نمایشنامه به چشم می خورد خاطر نشان کرد: این موضوع یکی از ویژگی های خاص اثر «ترس و نکبت، رایش سوم» به حساب می آید و مخاطب را برای درک بیشتر نیازمد تعمیق می کند.

به گفته نیشابوری، طنز سیدحسام الدین شریفی به عنوان کارگردان در این اثر، آمیخته با دانش و تکنیک بازیگران جوان و خوش ذوق، فضای کار را در مذاق مخاطب شیرین کرده است.

وی همچنین ضمن تاکید بر رعایت اخلاق و منش اظهار کرد: در زمان اجرای یک اثر پیش از هر چیز اخلاق و احترام به دیگران می تواند یک کار خوب را در معرض دید عموم تماشاگران به نمایش بگذارد،

نیشابوری، وجود رسانه را در کنار هنر تئاتر از مهم ترین عوامل رساندن مشکلات به مسئولان امر دانست و گفت: تئاتر با ویژگی خاص زنده بودن برای مخاطب می تواند به مراتب تأثیرگذار تر از فیلم، سریال و سینما عمل کند.

«ترس و نکبت، رایش سوم» آخرین اثر سید حسام الدین شریفی تا روز پنجشنبه هر روز ساعت 20:30 در تماشاخانه دراما روی صحنه می رود.

 

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: