اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - 20 December 2016
رئیس پلیس فتا استان مازندران خبر داد:
رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: شخصی که با سوء‌استفاده از اعتماد همکارش اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب او به صورت اینترنتی کرده بود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

سرویس اجتماعی عصرپرس: سرهنگ دوم حسن محمدنژاد در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت احدی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس گفت، چندی پیش شخص ناشناسی مبلغ30 میلون و 800 هزار ریال به صورت غیرمجاز از حسابم در چندین مرحله برداشت نموده است که بنده از آن بی‌اطلاعم لذا تقاضای رسیدگی به پرونده را دارم.

وی افزود: پس از اخذ این مرجوعه قضایی بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان قرار گرفت و طی بررسی‌های علمی و کارشناسی این پلیس مشخص گردید متهم اقدام به سرقت از حساب شاکی به صورت اینترنتی و در قالب خرید شارژ تلفن همراه نموده که با تحقیقات گسترده‌تر متهم به هویت معلوم شناسایی گشت.

سرهنگ محمدنژاد ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا استان مازندران طی هماهنگی با مرجع قضائی متهم را به این پلیس احضار و پس از حضور و مشاهده ادله موجود، ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان کرد؛ بنده با شاکی در شرکتی همکار بود‌ه‌ام و مدتی قبل شماره کارت و رمز دوم وی را از خود ایشان دریافت نمودم تا برای او شارژ تهیه نمایم اما در موقعیت مناسب و با سوء‌استفاده از اعتماد وی اقدام به خرید شارژ تلفن همراه به دفعات مختلف از حساب ایشان نمودم.

وی گفت: متهم انگیزه خود از این عمل را نیاز مالی دانست و در خاتمه پس از تکمیل تحقیقات، پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا گردید.

رئیس پلیس فتا استان مازندران با بیان اینکه هرگز کارت بانکی و رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید، گفت: رمز عبور و رمز اینترنتی کارت‌های بانکی خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهید تا در صورت مفقود شدن یا سرقت مورد سوء‌استفاده قرار نگیرد.

سرهنگ محمدنژاد ادامه داد: سرویس پیامکی تراکنش‌های بانکی خود را فعال کنید تا از هر‌گونه برداشت و واریزی به حساب‌های بانکی خود مطلع شوید.

 

پایان خبر/

نام:
ایمیل:
* نظر: