اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - 19 August 2015
انجام مطالعات اکتشافی معدنی جدید در استان زنجان
استاندار زنجان از انجام مطالعات اکتشافی پهنه‌های معدنی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، افزود: باید برنامه‌ریزی لازم برای جایگزینی ذخایر رو به پایان معدن انگوران پش‌بینی شود.

استاندار زنجان یادآور شد: پهنه‌های معدنی سلطانیه و طارم استان زنجان توسط شرکت ایمیدور و پهنه انگوران توسط شرکت تهیه و تولید در حال انجام مطالعات اکتشافی است.

انصاری افزود: زنجان جزو استان‌هایی است که اکتشافات تفصیلی پهنه‌های معدنی آن توسط شرکت ایمیدور انجام می‌شود که می‌تواند به تسریع در عملیات اکتشاف کمک کند.

وی‌ یاد‌آور شد: به هیچ وجه تولید و توزیع مازاد خاک در بین واحدهای صنعتی سرب و روی از معدن انگوران انجام نمی‌شود.

استاندار زنجان‌ گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه تولید مواد معدنی، از این معدن به غیر از برخی زیاده‌خواهی‌ها چیزی عاید نمی‌شود و با وجود تمام دغدغه‌ها باید عملیات اکتشافی این معدن را تسریع کرد.

انصاری افزود: قانون حمایت از تولید یک لایحه‌ای بوده که در مجلس مورد توجه قرار گرفته و توسط نمایندگان مجلس پیشنهاد شده است.

استاندار زنجان به بندهایی از قانون رفع موانع تولید مربوط به بخش معدن اشاره کرد و گفت: برداشت من از بندهای از این قانون این است که معدن انگوران شامل معادنی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند، نمی‌شود.

انصاری تاکید کرد: معدن انگوران، معدن انحصاری است و اکتشاف این معدن از قبل به بخش خصوصی واگذار شده، ولی این برداشت نباید مانع پیگیری موضوع از مسئولان ذی‌ربط شود؛ چراکه ممکن است برداشت مسئولان از بندهای این قانون متفاوت باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: