اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - 18 December 2016
در سال 2015، میزان مرگ و میر شهروندان آمریکایی براثر مصرف مواد مخدر 18 درصد بیشتر از میزان تلفات سربازان این کشور در جنگ ویتنام بوده است.

سرویس اجتماعی عصرپرس: در سال 2015 میزان مرگ و میر شهروندان آمریکایی در نتیجه استفاده از مواد مخدر 18 درصد بیشتر از میزان تلفات سربازان آمریکایی در جنگ ویتنام بوده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس به نقل از  روزنامه "واشنگتن تایمز" نوشت: در سال 2015 حدود 20 هزار آمریکایی در نتیجه مصرف هروئین و فنتالین که از مکزیک و چین به آمریکا قاچاق می شوند، جان خود را از دست دادند.

پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکایی در مطلبی نوشت: مرکز کنترل بیماری آمریکا تنها آمار مربوط به مرگ و میر ناشی از استفاده از مواد مخدر سال 2015 را منتشر کرده است. بر اساس آمار منتشره، 12 هزار و 990 شهروند آمریکایی بر اثر مصرف بیش از اندازه هروئین جان خود را از دست داده اند. این آمار افزایش 23 درصدی را در مقایسه با آمار منتشر شده در سال 2014 نشان می دهد که مرگ 10 هزار و 574 نفر را بر اثر مصرف این ماده مخدر تایید کرده بود. 9 هزار و 580 نفر دیگر نیز بر اثر مصرف بیش از حد ماده مخدر فنتالین جان باختند.

به گفته سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما بر اساس آمار رسمی دولت آمریکا، 16 هزار و 899 سرباز آمریکایی در جریان جنگ 1968 ویتنام مرگبارترین جنگ برای آمریکایی ها کشته شدند. بنابراین میزان مرگ و میر آمریکایی ها در نتیجه مصرف مواد مخدر 18 درصد از تلفات سربازان آمریکایی در جنگ ویتنام بیشتر است.

همچنین بر اساس آمار محلی منتشر شده تا کنون در امسال، میزان مرگ و میر شهروندان آمریکایی بر اثر سوء مصرف مواد مخدر افزایش خواهد یافت. در حقیقت، انتظار می رود این آمار 50 درصد یا حتی بیشتر از تلفات سربازان آمریکایی در جنگ ویتنام باشد.

پیشگیری نقش واقعی در توقف مرگ و میر غیرضروری آمریکایی ها بر اثر مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر دارد، اما متأسفانه دولت اوباما رئیس جمهور در این بخش شکست خورده است. این حقیقت که هروئین مکزیکی ها و فنتالین چینی ها به شکل گسترده و ارزان در سراسر کشور و در اختیار همه قرار دارد، بیانگر این موضوع است که دولت مرزهای کشور را بر روی جریان شدید این مواد بازگذاشته است که عواقب بسیاری نیز برای شهروندان در پی داشته است.

"دونالد ترامپ" در جریان رقابت های انتخاباتی وعده داد با شدت بیشتری قاچاقچیان مواد مخدر را با تحت تعقیب قرار دادن یا کنترل مرزها هدف قرار دهد و از این طریق مشکل مواد مخدر را حل کند.

پایان خبر/

نام:
ایمیل:
* نظر: