اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - 03 September 2019
مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل تاکید کرد:
مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در جلسه هماهنگی ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشت و درمان، بر برنامه‌ریزی جامع برای اجرای موفقیت‌آمیز آزمایشی این طرح در شهرستان اردکان، تاکید کرد.

لزوم برنامه‌ریزی جامع برای ادغام خدمات طب ایرانی درشبکه بهداشتی‌

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، در این جلسه دکتر «محمدرضا شمس اردکانی»، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، با اشاره به اسناد و قوانین بالادستی موجود برای توسعه قانونمند طب ایرانی و ادغام خدمات آن در نظام سلامت کشور، گفت: ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشتی‌درمانی، به عنوان اولین سطح ارائه خدمت به مردم در نظام سلامت، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نیازمند برنامه‌ریزی جامع برای اجرای موفقیت‌آمیز آن است.

وی با تاکید بر نیاز به تعیین تیم علمی و اجرایی کارآمد برای اجرای این طرح، افزود: تهیه محتواهای آموزشی کاربردی و متناسب با الگوی رفتاری و وظایف بهورزان در شبکه بهداشتی‌درمانی کشور، از جمله اقدامات مهمی است که با همکاری افراد علمی و باتجربه در دو حوزه طب ایرانی و مدیریت شبکه بهداشتی‌درمانی در قالب یک تیم مشترک، به نتیجه می‌رسد.

دکتر محمد آسائی، مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی نیز با اشاره به ویژگی‌های شهرستان اردکان و شبکه موفق بهداشتی‌درمانی در این شهرستان، گفت: شاخص‌های بهداشتی این شهرستان یکی از بهترین شاخص‌ها محسوب می‌شود که با برخی مناطق بسیار پیشرفته رقابت می‌کند.

وی افزود: اعلام آمادگی و حمایت مسئولان محلی و نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی برای اجرای پایلوت طرح ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشت و درمان اردکان، نقطه قوتی است که به انجام موفقیت‌آمیز این طرح کمک می‌کند.

دکتر «محمدرضا اعلائی»، سرپرست دانشکده طب ایرانی یزد نیز که به همراه همکاران خود به صورت مجازی در جلسه حاضر بود، با اشاره به جایگاه طب سنتی در باور و اعتقاد مردم، گفت: طب سنتی می‌تواند به‌عنوان نقطه عطفی مناسب و مکمل طرح تحول سلامت در نظر گرفته شود که ادغام آن در نظام شبکه بهداشت و درمان، به کسب نتیجه مناسب از این طرح کمک می‌کند.

گفتنی است در این جلسه، دکتر «علیرضا عباسیان»، معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل و دکتر «محمدرضا رهبر»، مدیر گروه مدیریت نیروی انسانی مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت، به‌عنوان مسئولان هدایت این برنامه انتخاب و اقدامات لازم برای شروع کار بررسی تعیین شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: