اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - 18 August 2015
به منظور افزایش ظرفیت تولید نفت
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از دستور وزیر نفت مبنی بر آماده شدن برای دوران بعد از تحریم‌ها به منظور افزایش۵٠٠ هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت خبر داد.

به گزارش ایرنا، بیژن عالیپور از آغاز عملیات تعمیرات اساسی در این شرکت به منظور تحقق افزایش ۵٠٠ هزار بشکه ای ظرفیت تولید نفت به محض لغو تحریم ها خبر داد و با اشاره به کاهش تکلیفی یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت از این مناطق، گفت: با توجه به دستور وزیر نفت مبنی بر آماده شدن برای دوران بعد از تحریم ها، خودمان را برای تحقق این امر آماده می‌کنیم.

عالیپور با اشاره به توافق هسته ای و برنامه وزیر نفت مبنی بر افزایش ۵٠٠ هزار بشکه ای ظرفیت تولید نفت ایران به محض لغو تحریم ها، گفت: برای تحقق این امر از هم اکنون تعمیرات اساسی چاهها و سایر واحدهای بهره برداری شروع شده است.

وی همچنین از تکمیل کارخانه های نمکزدایی لب سفید و هفت شهیدان مسجد سلیمان خبر داد و افزود: کارخانه نمکزدایی لب سفید با ظرفیت ٣٣ هزار بشکه و هفت شهیدان مسجد سلیمان با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه در روز تکمیل شده و به زودی شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

بیژن زنگنه وزیر نفت، پیش از این گفته بود تولید نفت کشور پس از رفع تحریم ها می تواند در یک هفته به میزان ۵٠٠ هزار بشکه افزایش یابد و این رقم در یک ماه به بیش از یک میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.


برچسب ها
وزیر نفت
نام:
ایمیل:
* نظر: