اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - 23 August 2019
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ما به جامعه پزشکی افتخار می‌کنیم چون کار حساس و حیاتی به عهده دارند و اینکه فقط یک روز به نام روز پزشک باشد حق مطلب ادا نمی‌شود و معتقدیم هر روز، روز پزشک است.

جامعه پزشکی کار حساس و حیاتی رابه عهده دارند

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس: علی نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز پزشک ضمن تبریک سالروز تولد ابوعلی سینا و این روز درباره مالیات پزشکان افزود: با رئیس سازمان امور مالی درباره این مسأله صحبت شد که عدالت در این زمینه میان تمام اقشاری که مالیات پرداخت می‌کنند، رعایت شود، سپس مسئولان نظام پزشکی به سازمان امور مالیاتی رفتند و اعلام کردند که این حرفه آماده پرداخت مالیات است که در نهایت یک هیات ١٢ نفره تشکیل شد و از این شفاف‌تر چگونه می‌توان گفت که ما هیچ مشکلی برای پرداخت مالیات نداریم.

نوبخت خاطرنشان کرد: در شرایطی که نهایت تفاهم بین نظام پزشکی و امور مالیات ایجاد شد اما حرف‌های دیگری به میان آمد و معتقدیم کسانی نمی‌خواهند که این اتحاد باشد و اختلاف ایجاد می‌کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بین دو نهاد سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی کشور تفاهم کامل وجود دارد و هرکسی بخواهد کار دیگری انجام دهد اتحاد و سربلندی کشور را نمی‌خواهد و ممکن است از جای دیگر تحریک شده باشد که برخلاف نظام است.

وی تصریح کرد: ما به جامعه پزشکی افتخار می‌کنیم چون کار حساس و حیاتی به عهده دارند و اینکه فقط یک روز به نام روز پزشک باشد حق مطلب ادا نمی‌شود و معتقدیم هر روز ، روز پزشک است.

نوبخت ادامه داد: ما تمام تلاش مان به خصوص گروه پزشکی در کمیسیون بهداشت و درمان این است که در تدوین برنامه ششم توسعه به مسایل اساسی و زیربنایی علم طب توجه داشته باشیم یکی از مسائلی که همیشه چالش بوده توجه به جامعه پزشکان عمومی است چون از این گروه به نحو شایسته بهره گرفته نمی‌شود.

وی تصریح کرد: وزیر بهداشت نسبت به تکالیف قانونی که مجلس به عهده وزارت بهداشت گذاشته اقدام جدی کرده است و دو سال تلاش شروع شده برای طراحی پزشک خانواده و نظام ارجاع که در تیرماه امسال به همت وزیر بهداشت و رئیس جمهوری به وزارت بهداشت آمدند و پرونده الکترونیک کلید خورد و امیدواریم در نظام ارجاع که رکن اصلی آن پزشکان عمومی هستند تاثیر بسزایی داشته باشد و از این گروه به خوبی استفاده شود.

در این مراسم که باحضور سعید نمکی وزیر بهداشت، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی و جمع زیادی از پزشکان برگزارشد، از ٣٠ نفر از پزشکان تجلیل به عمل آمد.


خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: