اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۸ - 21 July 2019
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: در راستاي تحقق اهداف قرارگاه مرکزي مبارزه با سرقت، مرحله اول طرح مبارزه با سرقت ­هاي توأم با خشونت و شناسايي و دستگيري سارقان خشن در خرداد ماه به مدت دو روز در سراسر کشور اجرا شد.

اجراي مرحله اول طرح مبارزه با سرقت هاي توام با خشونت

به گزارش عصرپرس، سرهنگ رضا موذن در تشريح اين خبر اظهار داشت: وقوع سرقت هاي توام با خشونت علاوه بر ضررهای مادی، تهديد کننده امنيت و سلب آسايش مردم نیز تلقی مي شود.

وی با اشاره به اینکه هر سرقتی که به عنف باشد جزء سرقت های توام با خشونت قرار می گیرد، افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی در مبارزه با این دست جرایم کاملا مصمم بوده و با افراد خاطی به طور قاطعانه برخورد خواهند کرد.

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا با اشاره به اجراي طرح مبارزه با سرقت هاي توام با خشونت به عنوان يکي از برنامه هاي مهم پليس آگاهي در سال 98 تصريح کرد: در راستاي تحقق اهداف قرارگاه مرکزي مبارزه با سرقت، مرحله اول طرح مبارزه با سرقت ­هاي توأم با خشونت (زورگيري خياباني، کيف­ قاپي، سرقت به عنف، سرقت تحت پوشش مأمور) و شناسايي و دستگيري سارقان خشن، در خرداد ماه سال جاری به مدت دو روز در سطح استان­ هاي سراسر کشور اجرا شد.

وی با بیان اینکه این طرح ها همچنان ادامه دارد، گفت: طبق آمار ارائه شده و با بررسي سوابق سارقان دستگير شده در نتیجه این طرح مشخص شد که 49.5 درصد از این افراد سابقه دار و 50.5 درصد از آنها فاقد سابقه بوده اند.

سرهنگ موذن در ادامه از افزایش 35 درصدی کشف به وقوع سرقت های به عنف طی سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: طی همین مدت دستگیری این سارقان 58 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا در پایان به شهروندان توصیه کرد: از به همراه داشتن پول و اشیای قیمتی به مقدار زیاد خودداری و کیف همراه خود را با دستی که مجاور دیوار است، حمل کنند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: