اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۸ - 18 July 2019
تفاهمنامه همکاری فنی و فرآیندی برای افزایش سطح کیفی خدمات اورژانس و هوشمندسازی ارتباطات پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی بین سازمان اورژانس کشور و مرکز مدیریت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت امضا شد.

امضای تفاهمنامه همکاری بین اورژانس و وزارت بهداشتبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در امضای تفاهمنامه همکاری بین اورژانس و وزارت بهداشت در حاشیه نمایشگاه الکامپ، گفت: با اجرای این تفاهمنامه، در صورتی که فرد با اورژانس تماس بگیرد، تمام اطلاعات وی به اورژانس منتقل شده و زمان ارائه خدمات پیش‌بیمارستانی و پذیرش اورژانس به حداقل ممکن کاهش می‌یابد.

کولیوند ادامه داد: اطلاعات اولیه پس از جانمایی فرد تماس‌گیرنده با بیمار و آشنایی اورژانس با وضعیت پرونده سلامت الکترونیک بیمار دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت سکته‌های مغزی در ایران نسبت به متوسط جهانی یک الگوی موفق محسوب می‌شود، گفت: سامانه‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات در اورژانس کشور، عملکردهای موفقی داشته است و ما شاهد بیشترین تأثیرگذاری در سامانه‌هایی مانند هدایت و عملیات حوادث غیرمترقبه بوده‌ایم.

رئیس اورژانس کشور در ادامه با اشاره به اینکه اپلیکیشن ۱۱۵ هم‌اکنون قابل نصب روی گوشی‌های موبایل است، تصریح کرد: این اپلیکیشن امکان دریافت هشدارهای لازم مربوط به حوادث در مسیرها و مباحث مربوط به خودامدادی و دگرامدادی را برای کاربران ارائه می‌کند.

پروژه رهگیری و اصالت دارو با همکاری سازمان غذا و دارو در حال انجام است

علی‌اصغر انصاری مجری پرونده الکترونیک سلامت در ادامه گفت: نظام کدگذاری برای رهگیری و اصالت دارو و نسخه‌پیچی در پرونده سلامت الکترونیک اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه دارو با دو مسیر واردات و تولید دارو، از پخش تا محل تنظیم و موضوع نسخه‌پیچی مواجه هستیم، گفت: در حوزه تولید دارو و واردات آن، پروژه رهگیری و اصالت دارو با همکاری سازمان غذا و دارو در حال انجام است اما موضوع نسخه‌پیچی الکترونیک که فرآیند فنی آن به اتمام رسیده، هنوز اجرایی نشده است.

اجرای پروژه نسخه‌پیچی الکترونیک از روی کدینگ

انصاری گفت: در این مرحله درصدد آن هستیم زمانی که پزشک دارویی را برای بیمار تجویز می‌کند، فرد به صورت الکترونیک آن را دریافت کند و داروخانه از طریق این پرونده الکترونیک، دارو را به بیمار ارائه دهد. مجری پرونده الکترونیک سلامت در ادامه گفت: هم‌اکنون در مرحله ورود بخش خصوصی، مطب‌ها و داروخانه‌ها به این پروژه هستیم و در صورتی که داروخانه‌ها و پزشکان داوطلب باشند، به‌زودی پروژه نسخه‌پیچی الکترونیک از روی کدینگ را اجرایی می‌کنیم.

به گزارش عصرپرس، بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) با حضور موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز پنج شنبه 27 تیر ماه به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. همچنین، وزارت بهداشت در نمایشگاه امسال الکامپ، در سالن شماره 41، ویژه دولت الکترونیک حضور خواهد داشت.



خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: