اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۷ تير ۱۳۹۸ - 18 July 2019
وزیر صمت:
وزیر صمت گفت: برگزاری نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در جهت تلاش برای پویاتر کردن اقتصاد کشور است ، گفت: مردم باید احساس کنند که ما در جبهه اقتصادی قرار داریم و با تلاش و رونق تولید چرخه های اقتصادی را به حرکت در آوریم.

مردم باید احساس کنند که در جبهه اقتصادی در جهت رونق تولید قرار داریم

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا رحمانی وزیر صمت در افتتاح نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید گفت: ما باید باور کنیم که "ما می توانیم"، خودباوری آن چیزی است که همواره در فرمایشات موکد امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و هست و ما باید در جهت آن حرکت کنیم

رحمانی ادامه داد: مردم احساس کنند که ما در جبهه اقتصادی قرار داریم و با تلاش و رونق تولید چرخه های اقتصادی را به حرکت در آوریم .

وی تاکید کرد: کشور ما دارای موقعیتی استراتژیک بوده و از منابع طبیعی و انسانی قابل توجهی برخورداریم.

وزیر صمت در ادامه با اشاره به فعال کردن شرکت های دانش بنیان در جهت رونق تولید ، گفت: واحدهای صنعتی باید در حرکت به سمت دانش فعال باشند و جوان نخبه کشور را جدی بگیرند.

وی افزود: اگر خانواده صنعت خودکفایی را سرلوحه کار خود قرار دهند علاوه بر شکوفا شدن دانشگاه ها صنعت هم تقویت می شود.

رحمانی گفت: جوانان کار آفرین نباید دغدغه دیده شدن را داشته باشند و این نمایشگاه شروعی برای تغییر افکار گذشته و توجه به صنعت دانش بنیان است.

وزیر صمت ادامه داد: باید نمایشگاه در واحد های بزرگ تداوم داشته باشد و در دیگر واحدها به صورت کارگاهی برگزار شود و مردم نیز حضور فعال داشته باشند. رحمانی اعلام کرد: امسال یک روح جدید، انگیزه، شور و اراده جدی و جهادی در بخش تولید و صنعت مشاهده می کنیم که باید تقویت شود.

وی گفت: صنعت برای توسعه واقعی و برای پرواز به دو بال فناوری و صادرات نیاز دارد.

رحمانی با اشاره به استقرار ۶ هزار واحد فناور در پارک های علم و فناوری کشور، تصریح کرد: این ظرفیت بسیار خوبی است که باید از آن بهره لازم را ببریم.

کاهش بیکاری در ۳ ماهه اول امسال

وی اضافه کرد: خوشبختانه در سه ماهه اول سال ۱۳۹۸ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی ۱.۴ درصد کاهش یافته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: واحدهای بزرگ در حوزه های فولاد، خودرو و پتروشیمی اگر فعال شوند، قطعا بر واحدهای کوچک و پایین دست نیز تاثیر خواهند داشت.

کاهش 22 درصدی واردات کالا به کشور

رحمانی در ادامه با اشاره کاهش 22 درصدی واردات کالا به کشور،گفت: این نمایشکاه فرصتی برای تولید کالاهای وارداتی به کشور است، چرا که اکثر کالاهای وارداتی قابلیت تولید در داخل را دارند.

وی افزود: باید نمایشگاه فرصت های ساخت داخل در واحدهای بزرگ تداوم داشته باشد، در واحدهای کوچک از طریق تشکل ها ادامه یابدو اطلاع رسانی دقیق صورت گیرد.

رحمانی تصریح کرد: با انجمن ها و تشکل ها شخصا در این خصوص صحبت کردم و کار را نیز شروع کرده اند و در همین راستا انجمن ها، وب سایتهای معرفی فرصت ها و توانمندی ها و نیازها را راه اندازی کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: متناسب با هر نمایشگاه تخصصی، پیوست ساخت داخل تهیه و تنظیم شود.

رحمانی بیان کرد: در سیاست های تجاری و وارداتی این برنامه را داریم که اگر کالایی به حد کافی ساخت داخل داشتیم، وارداتش را ممنوع می کنیم.

راه اندازی مرکز ساخت داخل

وی اعلام کرد: مجموعه ای را برای شناسایی کالاهای دارای امکان ساخت داخل به عنوان مرکز ساخت داخل راه انداختیم که به این امورات رسیدگی می کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایدرو به رسالت خودش متناسب با شرایط روز برگشته است، ایدرو در حوزه مرکز ساخت داخل که راه افتاده است، پیگیری های لازم را انجام می دهد.

وی افزود: در صنعت فولاد تقریبا خودکفاییم، اما برخی حوزه های دیگر نیازمندیهایی داریم که باید حل شود.

رحمانی تصریح کرد: در برخی قسمت ها مانند برخی قطعات خودرو، ساخت داخل کاملا حیاتی است و باید به هر نحو ممکن مشکل را حل کنیم.

به گزارش عصرپرس، در پایان تفاهم نامه ای میان ورارت صمت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی امضا شد.

 

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: