اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - 18 August 2015
یک مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر لزوم حفظ سلامت آب در مناطق روستایی کشور، گفت: شورای عالی امنیت ملی از طریق مصوباتی بر جلوگیری از آلودگی آب شرب تاکید دارد.

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر لزوم حفظ سلامت آب در مناطق روستایی کشور، گفت: شورای عالی امنیت ملی از طریق مصوباتی بر جلوگیری از آلودگی آب شرب تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا پوررجب با اشاره به مصوبات شورای عالی امنیت ملی در خصوص جلوگیری از آلودگی آب شرب اظهارداشت:‌ یكی از اساسی‌ترین شاخص‌ها در حفظ سلامت جوامع روستایی، محیط زیست و حفاظت از آن است و تخلیه بی‌رویه فاضلاب بدون انجام مراحل تصفیه باعث ایجاد شرایط نامطلوب شده و تاثیر مستقیم بر محیط زیست خواهد داشت.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب در ۲۳ روستای بالادست سد ماملو گفت: مطالعات در زمینه جمع‌آوری و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب ۲۳ روستا در بالادست سد ماملو، آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به انواع مشكلات بهداشتی كه توسط فاضلاب‌ها تولید می‌شوند و نقش حیاتی رودخانه‌ها در تامین آب و ضرورت پیشگیری از آلودگی آن، مطالعات گسترده‌ای برای جمع‌آوری، ‌تصفیه، ‌ استفاده مجدد و دفع نهایی فاضلاب مناطق روستایی تحت پوشش انجام شده است.

پوررجب تصریح کرد: پس از بررسی و مطالعات انجام شده هزینه احداث شبكه ۵۰ میلیارد ریال و هزینه احداث تصفیه‌خانه ۶۰ میلیارد ریال و هزینه كل اجرای طرح ۱۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است. از لحاظ تقسیمات زیر استانی ۲۳ روستا از جمله نیكنام‌ده، ‌ حصار پایین، ‌حصار بالا، چناران، ‌ مبارک آب، كرشت، ‌ كالدشت ابوطالب، ‌ وسكاره، سعید آباد، ‌ خسرو آباد و ... با ۱۴ هزار و ۱۰۶ نفر جمعیت در محدوده شهرستان شمیران، دماوند و پردیس قرار دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر: