اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۸ - 03 July 2019
تفاهم‌نامه همکاری بین پلیس مبارزه با مواد مخدر و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در باغ موزه قصر امضا شد.

موزه دائمی مواد مخدر راه‌اندازی می‌شود

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، آیین امضای تفاهم‌نامه بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با حضور "سعید اوحدی" رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سردار "محمدمسعود زاهدیان" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر و سردار "سعید منتظرالمهدی" سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ناجا در باغ موزه قصر برگزار شد.

سردار محمدمسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی در این مراسم گفت: مواد مخدر به عنوان یک معضل جهانی مطرح و همه جوامع بشری با آن درگیر و همه کشورها به دنبال این هستند که با این پدیده پیچیده شوم اجتماعی برخورد و این موضوع را مهار کنند.

وی ادامه داد: ما در چرخه جغرافیایی در همسایگی بزرگترین قطب تولید تریاک دنیا یعنی افغانستان قرار داریم و در مسیر ترانزیت آن به اروپا هستیم و به طور طبیعی سوداگران مرگ از این مسیر تمایل بیشتری برای انتقال مواد به نقطه مصرف دارند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گفت: به واسطه اینکه در این مسیر قرار داریم، آسیب‌پذیری بیشتری متحمل می شویم ضمن اینکه مردم نیز از این موضوع بسیار آسیب دیده اند.

زاهدیان تصریح کرد: تولید مواد صنعتی در کشور افغانستان افزایش زیادی پیدا کرده؛ همه اینها ما را بر آن می‌دارد که اقدامات سلبی و ایجابی را گسترش و توسعه دهیم. پلیس بر آن شد در حوزه اقدامات ایجابی با توسعه فعالیت‌های فرهنگی، سطح دانش عمومی را نسبت به مواد مخدر ارتقاء دهد که همین می‌تواند در حوزه سلبی هم تاثیر بگذارد و مشارکت عمومی مردم را در پیشگیری از مواد مخدر افزایش دهد؛ به همین منظور ما به سازمان‌هایی که می‌توانند با پلیس همکاری داشته باشند، مراجعه کردیم و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دست یاری به سمت ما دراز کرد و زمینه همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف را برای ما فراهم کرد.

وی عنوان کرد: کارهای متعددی در راستای این همکاری پیش‌بینی کرده‌ایم که با مساعدت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیگیری می‌شود؛ امیدوارم اثرات این همکاری را مردم احساس کنند و شیرینی آن به کام شان باشد.

زاهدیان با اشاره به جنگ نرم و اثرات آن بر جوانان کشور گفت: ترویج و توسعه مواد مخدر در جامعه نیروی فعالی را به دام خود می کشاند و آنها را از مسیر بالندگی خارج می‌کند؛ معضلاتی مثل طلاق، کودکان کار و نابسامانی‌های اجتماعی از عوارض اعتیاد است که هزینه‌های غیر قابل محاسبه‌ای را برای کشور به دنبال دارد.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم با همکاری و حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که در همه حوزه‌های فرهنگی شهر تهران درخشیده است جمعیت زیادی را به سوی آموزش‌های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بکشانیم.

اوحدی: موزه دائمی مواد مخدر راه‌اندازی می‌شود

سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به زمینه همکاری این سازمان با پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گفت: بیش از ۶ ماه است که ما در سازمان فرهنگی هنری و دوستان‌مان در مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر در پی زمینه‌چینی برای امضای تفاهم‌نامه هستیم و بهانه این انعقاد هم دغدغه و عنایت ویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نسبت به آسیب خانمان‌سوز اعتیاد است؛ سازمان فرهنگی هنری تلاش می کند تا منویات ایشان در جهت مبارزه با کاهش آسیب اعتیاد را محقق کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ گونه تجاوزی به خاک خودرا به صورت کلان نمی‌دهد، ادامه داد: هشت سال جنگ تحمیلی نشان داد هیچ قدرتی توان تجاوز به مرزهای جغرافیایی ما را ندارد. اینک که این شبیخون جلوه دیگری گرفته و به جنگ فرهنگی تبدیل شده، همه باید برای جلوگیری از این تجاوز آشکار تلاش کنیم. دشمن روح جوانان این مملکت را مورد تجاوز قرار داده و یکی از راه‌های آن مواد مخدر است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با افتخار کارنامه‌ای درخشان در حوزه مبارزه با مواد مخدر دارد و سه هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم این آب و خاک کرده است. امروز جمهوری اسلامی ایران به دلیل شرایط جغرافیایی‌، بالاترین میزان کشفیات مواد مخدر را داراست. تا جایی که سازمان ملل اذعان می‌کند که تلاش‌های جمهوری اسلامی در مبارزه با مواد مخدر ستودنی است. یکی از مهم‌ترین دلایل ما برای امضای این تفاهم‌نامه ارج نهادن به شهدای ارزشمند مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از شیوع مواد مخدر است.

اوحدی عنوان کرد: موزه دائمی مواد مخدر اولین گامی است که با همکاری یکدیگر در باغ موزه قصر مرکزی که مبارزات انقلابی ما در آن نهادینه شده است برپا خواهد شد. فرهنگ‌سراها و مراکز فرهنگی هنری تحت پوشش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با ظرفیت‌های ویژه‌ای که به خصوص در حوزه آموزش دارند، می‌توانند قدمی در ارتقای مهارت‌های زندگی در بین افراد جامعه بردارند.


نام:
ایمیل:
* نظر: