اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 10 December 2016
مدیر طرح ملی تغییرات آب و هوا با اشاره به اهمیت تغییر اقلیم و لزوم آگاه سازی عموم نسبت به این مسئله ، گفت : کانالی در تلگرام توسط دفتر طرح ملی تغییر آب و هوا ، تحت عنوان کانال تغییر اقلیم با آیدی: @ ClimateChangeChannel، ایجاد شده است.

سرویس اجتماعی عصرپرس: محسن ناصری با بیان اینکه بسیاری از کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته به دنبال راهکارهایی برای نجات محیط زیست پیرامون خود هستند، گفت:اثرات تغییر آب و هوا در دنیای امروز فراتر از یک موضوع فانتزی شده و کشورها بطور جدی به سمتی حرکت می کنند که هم در سطح ملی در قالب اقدامات سازگاری برای بقاء و هم در سطح بین المللی در قالب اقدامات کاهش انتشار گازهای گلخانه ای نقش فعالی را ایفا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ، وی با اشاره به اینکه انتشار گازهای گلخانه ای در جو باعث افزایش دمای زمین شده، افزود: خیلی از کشورها به سمت گرم تر، خشک تر و کم آب تر شدن پیش می روند و در برخی کشورها شاهد ناهنجاری های اقلیمی همچون طوفان های گرد و خاک هستیم.

این در حالی است که اگر افزایش دمای زمین بطور میانگین بیش از 4 درجه سانتی گراد شود، در بخش های اعظمی از کره زمین حیات امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین، کشورهای عضو کنوانسیون تغییر آب و هوا در سازمان ملل متحد بطور جدی به دنبال تدوین برنامه عمل و استراتژی هستند که بتواند هم سازگاری برای بقاء را فراهم سازد و هم منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شده و اجازه ندهد این افزایش دما تا سال 2050 بیشتر از 2 درجه سانتی گراد شود.

مدیر طرح ملی تغییرات آب و هوا با اشاره به اینکه تاثیرات تغییر اقلیم در کشور عمدتا بصورت خشکسالی و افزایش دما مشخص می شود، افزود: مردم در جوامع محلی و روستایی برای تامین نیازهای معیشتی خود همچون کاهش آب و مراتع، فشار مضاعف به منابع طبیعی تحمیل می کنند. بنابراین، اگریک برنامه معیشتی جایگزین و کمکی وجود داشته باشد، این فشار و تنش در استفاده و بهره برداری از منابع زیستی کشور بطور قابل توجه ای کاهش می یابد.

 

پایان خبر/

نام:
ایمیل:
* نظر: