اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - 17 August 2015
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران عنوان کرد:
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با اشاره به احتمال جهش مصرف برق صنایع در دوران پساتحریم گفت: شبکه برق توان افزایش ۲۰ درصدی مصرف صنایع را ندارد و در صورت عدم سرمایه‌گذاری جدید، خاموشی‌های گسترده‌ای کلید می‌خورد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران افزود: برای تابستان سال جاری پیک مصرف برق در نواحی استان تهران بیش از هشت درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

سیدعلی بربند با اعلام اینکه هم اکنون بخش عمده‌ای از مصرف‌کنندگان برق در نواحی شهر تهران صنایع و کارخانه‌ها هستند، تصریح کرد: در شرایط فعلی بیش از یکهزار و ۵۰ مگاوات مصرف برق صنایع استان تهران است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش بینی می‌شود با لغو تحریم‌ها پیک مصرف برق با افزایش قابل توجه‌ای روبرو شود، اظهار داشت: سیاست دولت در دوران پسا تحریم تزریق نقدینگی به فضای کسب و کار و به ویژه حوزه تولید و صنعت است و قطعا اجرای این سیاست منجر به رونق تولید در کشور و به ویژه واحدهای صنعتی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده پیش بینی می‌شود پیک مصرف برق صنایع استان تهران در دوران پسا تحریم افزایشی ۱۸ تا ۲۰ درصدی را تجربه کند، بیان کرد: از این رو جهش مصرف برق صنایع استان تهران تا سقف یکهزار و ۳۰۰ مگاوات دور از ذهن نیست.

بربند با بیان اینکه به منظور افزایش تولید، انتقال و توزیع برق باید زیرساخت‌های متعددی در سطح شبکه برق استان تهران تعریف و اجرایی شود، تبیین کرد: قطعا در کل استان‌های کشور به ویژه استان‌های صنعتی و شهرک‌های صنعتی باید این زیرساخت‌های جدید با صرف چندین میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید توسعه یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با اشاره به اینکه هم اکنون لایحه حمایت از صنعت برق توسط وزارت نیرو به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، تاکید کرد: با این وجود به منظور توسعه شبکه برق در سطح استان تهران تاکنون یک برنامه جامع تدوین و طرح های اولویت دار و استراتژیک هم اولویت بندی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین چالش پیش روی صنعت برق ایران کمبود تخصیص منابع مالی است، گفت: دخل و خرج صنعت برق کشور جور نیست و صنعت برق به عنوان یک صنعت مادر و زیرساخت اصلی توسعه با مشکلات متعدد کسری منابع مالی دست و پنجه نرم می‌کند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه چنانچه پروژه‌های اولویت دار صنعت برق در سطح استان تهران با تزریق منابع جدید مالی اجرایی نشود قطعا در دوران پسا تحریم و شکوفایی صنایع با مشکلات متعددی از جمله تامین پایدار برق و خاموشی‌ها روبرو خواهیم شد، تصریح کرد: در دوران پسا تحریم شبکه فعلی توزیع برق استان تهران پاسخگوی افزایش ۱۸ تا ۲۰ درصدی رشد مصرف برق صنایع نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران همچنین با اشاره به ابلاغ تعرفه جدید خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های مقیاس کوچک به ویژه نیروگاه‌های کوچک خانگی برق خورشیدی، گفت: براساس بخشنامه جدید قیمت هر کیلووات ساعت برق از نیروگاه های خورشیدی ۱۰ مگاواتی ۶۷۵ تومان تعیین شده است.

وی با اعلام اینکه قیمت خرید برق از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی ۱۰۰ کیلوواتی ۸۷۳ تومان و بهای خرید برق از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی ۲۰ کیلوواتی ۹۷۷ تومان تعیین شده است، تصریح کرد: علاوه بر این، امکان خرید برق از نیروگاه‌های مقیاس کوچک برق آبی با ظرفیت ۱۰ مگاوات هم فراهم شده است.

این مقام مسئول قیمت خرید برق از نیروگاه‌های کوچک برقآبی ۱۰ مگاواتی را ۳۷۰ تومان اعلام کرد و افزود: یکی از دلایل افزایش تعرفه خرید برق از مشترکان خانگی ایجاد انگیزه به منظور سرمایه گذاری مردم در ساخت و راه اندازی نیروگاه‌های مقیاس کوچک خانگی برق خورشیدی است.


نام:
ایمیل:
* نظر: