اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - 17 April 2019
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد:
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: براساس برآورد های اولیه میزان خسارت ناشی از سیل به صنعت برق 652 میلیارد تومان بوده که با توجه به کاهش حجم سیلاب ها این میزان قابل افزایش است.

652 میلیارد تومان خسارت سیل به صنعت برق

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمودرضاحقی فام سخنگوی صنعت برق در نسشت خبری با اشاره به سیلاب های اخیر و خسارت های ناشی از آن به صنعت برق کشور، گفت: طبق برآورد های اولیه وزارت نیرو و با تشکیل کمیته بررسی 652 میلیارد تومان تا کنون به صنعت برق خسارت واردشدن البته باید گفت که امکان افزایش خسارتها وجود خواهد داشت چرا که هنوز مشکل سیلاب ها در برخی استانها برطرف نشده است.

وی در ادامه در خصوص صدور قبض در مناطق سیل زده، گفت: به هر حال وقتی حوادثی مثل سیل در کشور رخ می‌دهد صنعت برق شرایط آن مناطق را در نظر می‌گیرد مثل همان اقدامی که سال گذشته برای خوزستان و اهواز پس از ایجاد گرد و غبار بخشودگی‌هایی برای پرداخت قبض برق انجام شد و صنعت برق خود را مقید می‌داند که در این شرایط در کنار مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای مناطقی که تحت تأثیر سیل قرار دارند دستور داده شده است به قرائت کنتور برق این مشترکان متوقف شود و در مرحله دوم تا زمانی که شرایط به وضعیت عادی برنگشته تأکیدی در وصول مطالبات صورت نگیرد و با بازگشت شرایط به وضعیت عادی روال عادی نیز برای صدور قبض صورت خواهد گرفت.

افزایش 5 هزار مگاواتی نیروگاه های برق آبی در سال 98

حقی فام در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار عصرپرس مبنی بر اینکه با توجه به افزایش بارش ها در کشور و حجم ذخایر نیروگاه ها آیا تابستان 98 با مشکل تامین برق مواجه هستیم یا خیر؟ گفت: نیروگاه های برق آبی کشور پتانسیل تامین برق در حد 11 هزار مگاوات را دارند اما سال گذشته به دلیل کاهش بارش ها در کشور تنها 5 هزار مگاوات برق از این نیروگاه ها تامین شد که امسال با افزایش حجم سد های کشور پیش بینی می شود تا 10 هزار مگاوات تامین برق را برای تابستان 98 داشته باشیم.

وی ادامه داد: نیروگاه های حرارتی عمده تولید برق کشور را انجام می دهند و طبق پیش بینی های صورت گرفته در پیک امسال 61 هزار مگاوات برق مورد نیاز است و با توجه به وارد مدار شدن نیروگاه های حرارتی و افزایش حجم سدهای کشور امسال را بدون مشکل پشت سر خواهیم گذاشت.

اعمال نظام تعرفه ای برق از اردیبهشت 98

معاون توزیع توانیر در ادامه با اشاره به اعمال نظام تعرفه های برق از اردیبهشت امسال، گفت: از ابتدای اردیبهشت سال جاری نظام افزایش 7 درصدی تعرفه های برق در کشور اجرایی خواهد شد و همچنین برای مشترکین پرمصرف از خرداد ماه علاوه بر اعمال این تعرفه ها با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضرور 16 درصد افرایش را خواهیم داشت.

حقی‌فام با اشاره به اینکه نظام تعرفه‌ای برق نظام پلکانی است، گفت: تعرفه برق به میزان مصرف نرخ آن متفاوت خواهد بود، پس به طور مساوی برای تمام مشترکان تعرفه برق 7 درصد افزایش یافته است، اما اگر مشترکان الگوی مصرف را رعایت نکنند، در همان بازه زمانی که به آن اشاره شد 23 درصد به پله تعرفه برق آنان افزوده خواهد شد.

وی افزود: قرائت کنتورها از خردادماه سال جاری برای اطلاع بیشتر مشترکین به صورت ماهانه خواهد بود. 

در هر شرایطی مدیریت مصرف در کشور اجرا خواهد شد

وی در ادامه با اشاره به اینکه صنعت برق به دنبال تامین مالی نیست بلکه در جهت مدیریت مصرف حرکت می کنند، گفت:عمده مشکلات ما در 4 ماهه خرداد تا شهریور هر سال است و در صورت کاهش میزان تقاضای برق می‌توان ظرفیت بار شبکه افزایش داد و به نفع اقتصاد کشور خواهد بود، بنابراین در این زمان مدیریت مصرف کمک شایانی به صنعت برق می کند.

معاون توزیع توانیر ادامه داد: درآمد حاصل از این برنامه در مصارف جاری صنعت برق مصرف نخواهد شد بلکه قرار است آن را در یک صندوقی نگهداری و صرف کاهش تلفات مصرف برق شود.

حقی فام تصریح کرد: وضعیت افزایش بارندگی ها در مدیریت مصرف تاثیری نخواهد داشت.

وضعیت صادرات برق

 وی در مورد وضعیت صادرات برق نیز گفت: سال گذشته به دلیل مصرف برق بالا در کشور محدودیت‌هایی در صادرات برق ایجاد شد اما امسال با توافقاتی که صورت گرفته به خصوص با کشور عراق با تأمین برق داخل کشور تلاش خواهیم کرد به تمام تعهدات خود در خصوص صادرات برق عمل کنیم.


خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: