اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - 03 December 2016
مسلماً چت را می‌توان تیغ دو لبه‌ای دانست که هم در جهت مثبت و مفید و هم در جهت منفی و مضر عمل خواهد کرد و این بستگی دارد که چگونه از آن استفاده کنیم.

سرویس اجتماعی عصرپرس:ارتباط مستقیم و زنده (online) در چت روم می‌تواند به ویژه برای کودکان و نوجوانان خطرناک باشد. زیرا، معمولاً مشخص کردن اینکه طرف دیگر گفتگو آدم درستی است یا نه تقریباً ناممکن و یا بسیار مشکل است؛ فرد به ظاهر 13 ساله‌ای که در طرف دیگر تایپ می‌کند، ممکن است یک بزرگسال با مقاصد کاملاًمجرمانه باشد.

 آسیب‌های چت

 .1  آسیب رساندن عمومی به سخت‌افزار و نرم‌افزارهای طرف مقابل؛

. 2اعتیاد به چت؛

. 3دوستی‌های بدون مرز و ضابطه؛

.4 خطرناک‌تر از ماهواره، ویدیو و حتی فیلم‌های مستهجن و...؛

. 5قرار دادن فایل‌های مبتذل در دسترس عموم کاربران؛

6 .پخش اطلاعات خصوصی افراد‌، بدون مجوز؛

.  7ناشناس بودن کاربران در اتاق‌های چت؛

 8. رفتارهای وقیحانه و بی‌ادبانه.

 روش‌های پیشگیری

 *اطلاعات و عکس‌های خصوصی خود را در هیچ کجا از جمله در این محیط ها در اختیار افرادی که نمی‌شناسید قرار ندهید و فریب عبارات جذاب را نخورید.

 *با هدف ازدواج و تشکیل خانواده وارد چت روم‌ها نشوید زیرا افراد با هر هویتی می‌توانند در این فضا فعالیت داشته باشند و خود را آن طور که دوست دارند جلوه دهند.

 *از کلمه عبور حساب کاربری ایمیل و چت روم خود با دقت محافظت کنید.

 *استفاده بیش از حد از چت‌های اینترنتی نامناسب می‌تواند منجر به اختلالات روانی درازمدت در افراد شود.

 *با توجه به این که بیشتر کاربران چت روم‌ها را جوانان نا آشنا به واقعیت‌های اجتماعی تشکیل می‌دهند،افراد سودجو و فرصت‌طلب‌، حضور گسترده‌ای در برخی چت روم‌ها دارند و مترصد فرصت هستند تا با اغفال جوانان، آنها را به بزه کاری سوق دهند.

*برخی از چت‌روم‌ها وجود دارند که رعایت اصول اخلاقی را ملزم نمی‌دانند، لذا افراد استفاده کننده از این چت روم‌ها دچار فسادهای اخلاقی و فکری می‌شوند به منظور حفظ شئونات اخلاقی، اغلب این چت روم‌ها از سوی مراجع ذی صلاح مسدود می‌شوند.

 

منبع:  پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: