اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - 05 March 2019
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی خبر داد
معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: در نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران، هنر‌های سنتی هنرمندان ۳۱ استان کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

گشایش نمایشگاه ملی صنایع دستی؛ فردا

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی افزود: در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، هنرمندان ۳۱ استان کشور در قالب ۳۵۰ غرفه به معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی خود می‌پردازند.

وی گفت: در این دوره از نمایشگاه که در سالن‌های ۸، ۹، ۱۰، ۱۱ نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود، هنرمندان تمام استان‌های کشور حضوری فعال دارند و علاقه‌مندان در روز‌های ۱۵ تا ۱۸ اسفند به مدت ۴ روز می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

محمودیان افزود: در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای علاقه‌مندان اجرا خواهد شد که از آن جمله می‌توان به برپایی سیاه چادر‌های عشایری با هدف معرفی زندگی اقوام ایرانی اشاره کرد.

وی گفت: برپایی کارگاه‌های زنده صنایع دستی، برپایی سفره هفت سین هر استان بر روی نقشه کشورمان، اجرای موسیقی محلی توسط گروه‌های هنری استان‌های مختلف از دیگر برنامه‌های سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور افزود: به منظور حمایت از هنرمندان صنایع دستی در استان‌های کم برخوردار، برنامه ریزی‌هایی برای در اختیار گذاشتن غرفه‌های صنایع دستی به صورت رایگان برای این هنرمندان انجام شده است.

محمودیان گفت: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی می‌تواند موجب معرفی هرچه بیشتر هنرمندان صنایع دستی و آثار هنری آن‌ها شود و نشان دهنده عزم جدی سازمان میراث فرهنگی برای حمایت هرچه بیشتر از این هنرمندان است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور با اشاره به برنامه ریزی‌ها برای حمایت‌های هرچه بیشتر از کالای ایرانی و تولیدات صنایع دستی داخلی افزود: معرفی، فروش و عرضه هرگونه صنایع دستی غیر ایرانی در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ممنوع است و در این نمایشگاه تنها محصولات صنایع دستی داخلی و آثار ارزشمند هنرمندان کشورمان معرفی و عرضه می‌شود.

سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ساعت ۱۳ روز چهارشنبه ۱۵ اسفند با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تعدادی از مسئولان عالی رتبه برگزار خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: