اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - 29 November 2016
زندگی و آثار "موسیو لومر" در خانه هنرمندان
فیلم مستند درباره زندگی و آثار "موسیو لومر" آهنگساز نخستین سرود ملی ایران روز پنجشنبه 11 آذرماه ساعت 18 در خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید.

سرویس هنری عصرپرس: فیلم مستند درباره زندگی و آثار "موسیو لومر" آهنگساز نخستین سرود ملی ایران روز پنجشنبه 11 آذرماه در خانه هنرمندان به نمایش در می آید.

به گزارش سایت خانه موسیقی، فیلم مستند درباره زندگی و آثار "موسیو لومر" آهنگساز نخستین سرود ملی ایران به کارگردانی مهران پورمندان روز پنجشنبه 11 آذرماه ساعت 18 در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان به نمایش در می آید.

آلفرد ژان باتیست لومر موسیقی‌دان نظامی فرانسوی که در سال ۱۲۴۷ هجری خورشیدی در زمان پادشاهی ناصرالدین‌شاه به ایران آمد تا به دانشجویان بخش موسیقی دارالفنون آموزش دهد. او هارمونی را به موسیقی ایرانی معرفی کرد، قطعات زیادی با الهام از موسیقی ایرانی ساخت و موسیقی‌دانان برجسته‌ای از جمله ابراهیم آژنگ تربیت کرد.

او سازنده نخستین سرود ملی ایران است که بعدهابه صورت با کلام با نام ایران جوان به رهبری پیمان سلطانی و شعر بیژن ترقی به همراه ارکستر ملل اجرا و به سرود "وطنم وطنم" معروف شد.

در این فیلم زندگی، آثار و نقش موسیو لومر در موسیقی آکادمیک ایران بررسی می شود. همچنینسخنرانی درباره موسیولومر و این فیلم مستند از دیگر بخش هایی است که در حاشیه پخش فیلم اجرا می گردد.

این فیلم به همت خانه موسیقی و کانون پژوهشگران خانه موسیقی روز پنجشنبه، 11آذرماه از ساعت 18 در خانه هنرمندان واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی (فرصت) به نمایش در می آید و ورود برای عموم علاقمندان آزاد است.


نام:
ایمیل:
* نظر: