اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۷ - 22 December 2018
نوبخت:
طي تفاهم‌نامه‌اي بين سازمان برنامه و بودجه و وزارت فرهنگ و ارشاد با سرمايه‌گذاري حدود ۲۰۰۰ ميليارد توماني حدود ۲۰ هزار شغل در حوزه فرهنگي و هنري ايجاد خواهد شد.

۲۰ هزار فرصت شغلي در بخش فرهنگي ايجاد مي‌شود

به گزارش عصرپرس از روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، امروز(شنبه) محمدباقرنوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم امضاي تفاهم نامه با وزارت ارشاد در زمينه ايجاد اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر، با بيان اينكه در سال جاري براي ايجاد بيش از يك ميليون و ۳۳ هزار فرصت شغلي برنامه داشتيم، اظهار داشت: ايجاد چنين فرصت شغلي محدود به يك حوزه و رسته نيست؛ بايد اين ميزان فرصت شغلي را در بخش هاي مختلف ايجاد كنيم.

رييس سازمان برنامه و بودجه كشور افزود: امروز براي ايجاد ۲۰ هزار فرصت شغلي در سه عرصه فرهنگي، هنري و رسانه‌اي با وزارت ارشاد توافق خواهيم كرد.

وي ادامه داد: در اين سه رسته، متعهد مي‌شويم ۲ هزار ميليارد تومان تسهيلات در اختيارشان قرار دهيم كه ۱۶۰۰ ميليارد تومان براي مناطق شهري در ازاي ايجاد ۱۳ هزار شغل و ۴۰۰ ميليارد تومان در مناطق روستايي اختصاص خواهد يافت.

نوبخت گفت: البته براي اينكه بتوانيم تسهيلات ارزان قيمتي براي اين سه رسته در نظر بگيريم نرخ سود ۱۶ درصد براي شهر و ۶ درصد براي روستا در نظر گرفته شد كه در اين راستا به ميزان ۸۲ ميليارد تومان پشتيباني مي‌شود.

سيد حميد پورمحمدي، معاون امور اقتصادي و هماهنگي برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه كشور، در اين مراسم گفت: اشتغالزايي در حوزه فرهنگ به‌ويژه هنرمندان، بانوان و جوانان از اهميت بالايي برخوردار است و اين تفاهم‌نامه  نيز در اين راستا امضا خواهد شد. براساس اين تفاهم‌نامه سه نوع كسب و كار فرهنگي، هنري و توليد محتواي ديجيتال ايجاد مي‌شود.

وي ادامه داد: تسهيلات اين طرح در حدود دو هزار ميليارد تومان است كه از طريق تسهيلات بانكي و سازمان برنامه و بودجه در شهرها و روستاها تخصيص داده خواهد شد.

به گزارش عصرپرس، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۸ را با بازه زمانی ۲ سال طراحی کردیم گفت: بودجه سال ۹۸ فردا یا احتمالا سه شنبه به مجلس تقدیم می‌شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: