به گزارش عصرپرس به نقل از شاتا، شهرام میراخورلو عملکرد تلفن 124 ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ها را طی مهر ماه سال 97 تشریح و اظهار کرد: در راستای اقدامات حمایتی ، نظارتی به منظور کنترل دقیق تر قیمت بازار کالا و خدمات توسط ستادهای خبری سازمان های صنعت، معدن و تجارت جمعا بیش از 28 هزار شکایات مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق تلفن 124 ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ها در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شده است که 89 درصد در بخش کالا و 11 درصد در بخش خدمات بوده است.
وی با اشاره به لیست کالاها و خدماتی که بیشترین تعداد شکایت را داشتند، عنوان
کرد: در این مدت نان، رب گوجه فرنگی و همچنین رستوران های غذا خوری و تعمیرگاه های
خودروهای سبک به ترتیب بیشترین سهم شکایات را در بخش کالا و خدمات به خود اختصاص داده
اند و بیشترین تعداد شکایات دریافتی به ترتیب نوع تخلف به گرانفروشی ، تقلب و عدم درج
قیمت تعلق داشته است.
میراخورلو ضمن اشاره به سیاست و تدبیر سازمان جهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و
جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نداشته باشد و
واحد صنفی دارای سابقه تخلف نباشد، اظهار کرد: در این بازه زمانی از مجموع شکایات واصله
توسط ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها، 586 فقره برابر با 2 درصد از
کل شکایات که جنبه خصوصی داشته با ارزش بیش از 13 میلیارد ریال، قبل از تشکیل پرونده
تخلف در کارگروههای رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
عضو هیات مدیره سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پایان تصریح کرد:
سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان از طریق شماره تلفن 124 شبانه روزی برای
دریافت شکایت، انتقاد، پیشنهاد و نظرات مردمی معرفی کرد و از شهروندان خواست تا در
صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی در زمینه عدم درج قیمت ، عدم صدور فاکتور ، تقلب،
گرانفروشی و عدم عرضه مراتب را اعلام تا در سریع ترین زمان با اولویت مورد رسیدگی قرار
گیرد.