اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - 19 November 2016
سایت‌های جعلی که کالایی برای خریدار ارسال نمی‌کنند
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان با بیان اینکه ترفند فروش ارزان کالا یکی از شگردهای مجرمان برای کلاهبرداری از شهروندان می‌باشد، گفت: اصولا این دست سایت‌ها با ترفند پاپ‌آپ در دید کاربران قرار می‌گیرند.

سرویس جامعه عصرپرس: سرهنگ جهانگير كريمي با بیان اینکه شهروندان باید مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری نیفتند، اظهار کرد: تعدادي از شهروندان با مشاهده تبليغي در شبكه‌هاي اجتماعي در زمينه فروش عروسك با قيمت مناسب اقدام به خريد كرده‌اند كه پس از واريز وجه، هيچ كالايي برای آنها ارسال نشده و فروشنده کالا نیز تلفن و ايميل خود را جواب‌گو نبوده كه به همين منظور شناسايي صفحات مذكور در دستور كار ماموران پليس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با جمع‌آوري مدارك و ادله مستند گرداننده آن صفحات شناسايي و متهم در يك عمليات غافلگيرانه شناسايي و دستگير شد، افزود: متهم در مواجه با مدارك و مستندات پليس صراحتاً به بزه انتسابي اقرار و انگيزه خود را كسب مال عنوان داشت.

سرهنگ کریمی در توصیه به کاربران برای خرید اینترنتی گفت: حتما از سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند خرید نمایند زيرا قطعاً اين فروشگاه‌ها مجاز بوده و زير نظر مركز توسعه تجارت الكترونيك هستند.

وی افزود: صفحاتي كه ناخواسته در برابر شما ظاهر مي‌شوند(پاپ‌آپ) و داراي تبليغ و يا امكان فروش محصولي هستند غير قابل اعتماد مي‌باشند و خريد از این سایت‌ها و فروشگاه‌ها توصيه نمي‌شود.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان در خصوص عملیات بانکی اظهار کرد: هنگام خريد اينترنتي حتما اطلاعات حساب بانكي خود را از طريق درگاه‌هاي بانكي معتبر وارد كنيد و در مكان‌هايي غير از درگاه‌هاي مجاز بانكي به هيچ‌وجه اين كار را انجام ندهيد، درگاه‌هاي مجاز بانكي داراي خصوصياتي از جمله آدرس، لوگو و آرم بانك، وجود شكل قفل و يا عبارت HTTPS:// در نوار آدرس مي‌باشند.

سرهنگ کریمی در خاتمه گفت: از کلیه کاربران می‌خواهیم در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir ‌لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

نام:
ایمیل:
* نظر: